26 مهر 1391
شماره خبر: 13374

معاون استاندار البرز، بر ساماندهی مراکز عرضه دام تاکید کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

معاون استاندار البرز، بر ساماندهی مراکز عرضه دام تاکید کرد

سپیدارآنلاین: معاون سیاسی ، امنیتی استاندار البرز گفت: ساماندهی مراکز عرضه دام باتوجه به تاثیرات این نوع مراکز بر بهداشت عموم، ضروری است .
ˈناصر رجبیˈدر کارگروه سلامت امنیت مواد غذایی استان البرز افزود: بسیاری از مراکز عرضه دام در استان در داخل شهرها قرار دارند که این امر باید به جد از سوی مسوولان متولی مورد پیگیری قرار گیرد . وی ادامه داد: براین اساس لازم است دستگاههای اجرایی با احداث مراکز عرضه دام در مناطق مناسب و انجام امور کارشناسی بهداشتی، زمینه فعالیت سازنده این نوع مراکز را فراهم کنند . رجبی گفت: هر نوع فعالیتی در این زمینه باید با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و پس از انجام مطالعات دقیق بهداشتی صورت گیرد . وی تاکید کرد: براین اساس کارگروههای ویژه با مسوولیت فرمانداری ها تشکیل می شود که شهرداری ها ، مرکز بهداشت ، دامپزشکی ، محیط زیست ،جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی از اعضای آن بشمار می روند . رجبی اضافه کرد: این موضوع علاوه بر شهرستان کرج بعنوان مرکز استان البرز، در سایر شهرستانهای استان نیز مورد توجه خواهد بود به گونه ای که در نظرآباد و ساوجبلاغ هر کدام دو مرکز و در شهرستان طالقان یک مرکز مناسب عرضه دام باید ایجاد شود . وی تاکیدکرد: احداث مراکز عرضه دام دراین شهرستانها نیز پس از انجام مطالعات کارشناسی و بررسی های بهداشتی صورت می پذیرد . مدیرکل دامپزشکی استان البرز نیز گفت: با هدف ذبح بهداشتی، کشتارگاه های این استان تحت بازرسی مستمر قرار دارند . سید اصغر برایی نژاد ˈ افزود: 12 مرکز در کرج برای عرضه و کشتار دام به مناسبت عید قربان در نظر گرفته شده است و در سایر شهرستانهای استان نیز دو مرکز پیش بینی شده است .
برایی گفت: لازم است مردم استان البرز در این روز دام مورد نیاز خود را از این مراکز مجاز و تعیین شده تهیه کنند. وی اضافه کرد: تلاش ما این بوده است که شرایط بهداشتی مناسب فراهم شود تا شهروندان بتوانند به صورت بهداشتی دام و ذبح خود را انجام دهند. مدیرکل دامپزشکی استان البرز یادآور شد: در سال گذشته با هماهنگی شهرداری، محیط زیست، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی این امر صورت گرفت. برایی نژاد افزود: بازرسان در کشتارگاه ها و مراکز عرضه دام حضور داشتند تا متقاضیان با آرامش خاطر نسبت به ذبح دام خود اقدام کنند .



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود