9 اسفند 1393
شماره خبر: 138415

آمریکا باید زیاده خواهی را کناربگذارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آمریکا باید زیاده خواهی را کناربگذارد


امام جمعه بخش چهارباغ استان البرز با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+ 5 در ژنو گفت: آمریکا باید در این زمینه از زیاده خواهی دست بردارد.
حجت الاسلام قادر محمدی درخطبه های این هفته نماز جمعه بخش چهارباغ افزود: اظهارات وزیرامور خارجه ایالات متحده آمریکا در آستانه برگزاری مذاکرات دوجانبه با وزیر امورخارجه کشورمان در ژنو، بار دیگر پرده از چهره و ماهیت واقعی کاخ سفید در مذاکرات هسته‏ای ایران و گروه 1+5 برداشت. وی ادامه داد: این مسأله نشان می‏دهد مشکل اصلی توافق متوجه ایران نیست، بلکه آمریکا نمی‏تواند بین زیاده‏خواهی‏های خود و رژیم صهیونیستی و خواست جامعه جهانی برای حل دیپلماتیک موضوع هسته‏ای ایران یک راه را انتخاب کند.
خطیب جمعه چهارباغ در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص ) درتنگه هرمز و خلیج فارس گفت: پیام این رزمایش، نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه عزم ملی و مدیریت جهادی است. وی ادامه داد: دراین رزمایش تاکتیک های مدرن نظامی در دریا و رزم به اجرا گذاشته شد. خطیب جمعه چهارباغ گفت: برگزاری رزمایش نیروهای مسلح دارای دستاوردهای بسیاری است که تحقق نیازهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را نیز میسر می‏سازد. وی اظهار داشت: نمایش اقتدار و توانمندی نظامی و بکارگیری تجهیزات و فناوری داخلی و سامانه‏های جنگ الکترونیک ، تقویت خودباوری ملی و حفظ امنیت و منافع ملی از مهم‏ترین دستاوردهای این رزمایش ها است. حجت الاسلام محمدی امام جمعه چهارباغ در خطبه اول با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: آن حضرت، اولین شهید راه ولایت بوده و شخصیت والای حضرت فاطمه (س ) برای بانوان اسوه و الگو می باشد. وی بیان کرد: در کتاب وجود آن حضرت، حقیقت زن و در یک کلام تمام نسخه انسانیت به‏خوبی مشاهده می‏شود؛ به‏گونه‏ای‏که افتخارخاندان وحی است. محمدی گفت: سیره سیاسی حضرت فاطمه(س)،آگاهانه،توأم با بینش و بصیرت و مبتنی بر ایمان و عقیده است. وی ادامه داد: هدف آن حضرت، سعادت انسان‏ها و نجات از بردگی‏ها و ذلت‏ها و تضمین و فراهم آوردن مبادی ارزش‏های معقول در جامعه بوده است. خطیب جمعه چهارباغ به بیانات اخیر مقام معظم رهبری دردیدارهای چند روز گذشته خود با مهندسان کشور و در جمع مردم تبریز اشاره کرد و گفت: راه‏حل مشکلات کشور در عرصه اقتصاد، عمل به شعار اقتصاد مقاومتی است چراکه از تکرار زبانی شعارها هیچ چیزی حاصل نمی‏شود. خطیب جمعه چهارباغ افزود: برای عمل به این شعار نیز باید دو معضل اصلی اقتصاد کشور یعنی دولتی و نفتی بودن اقتصاد حل شود.
وی ادامه داد: لازمه چنین کاری آن است که با تکیه بر توان و دانش و نیروی داخلی و با کوشش مجاهدت‏آمیز به سمتی حرکت کنیم که اقتصاد کشور تابع سیاست‏های غرب نباشد.
امام جمعه چهارباغ گفت: برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی مثلثی سه ضلعی استراتژیک شامل برنامه ریزان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باید همکاری هوشمندان داشته باشند.
وی ادامه داد: برنامه ریزان باید بکوشند که در تصمیم گیری ها،تولید داخلی آسیب نبیند . محمدی گفت:واردات بی‏رویه کالاهای خارجی، سیاست نسنجیده در تولید، قاچاق کالا به کشور، سیاست‏های نادرست گمرکی و... می‏تواند آسیب جبران‏ناپذیر به اقتصاد کشور وارد کند. وی تاکید کرد: از سوی دیگر تولیدکنندگان باید مورد حمایت و نظارت قرار گیرند.
بخش 80 هزار نفری چهارباغ در غرب کرج مرکز استان البرزقرار دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود