10 اسفند 1393
شماره خبر: 138489

آسایشگاه کهریزک البرز با کمبود نیروی انسانی متخصص روبه‌رو است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آسایشگاه کهریزک البرز با کمبود نیروی انسانی متخصص روبه‌رو است


مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز با تاکید بر کمبود نیروی انسانی متخصص گفت: در زمینه انواع پزشک‌های متخصص با کمبود جدی روبه‌رو هستیم به طوری که در صورت مراجعه یکی از این افراد، در همان روز استخدام شده و به‌کار گرفته می‌شود.
افشین وجدانی روشن با اشاره به اینکه مجموعه کهریزک از سال 1351 در روستای کهریزک شهرری تهران ایجاد شد، اظهار داشت: این مجموعه اکنون دارای پیشینه‌ای 40 ساله است و در سال 1380 نیز کلنگ ایجاد این آسایشگاه در محمدشهرکرج زده شد. وی افزود: آسایشگاه کهریزک کرج در زمینی به مساحت 80 هزار مترمربع ایجاد شده که دارای 7 مجموعه تخصصی است و قصد بر این است که مرکز توانبخشی کودکان، مرکز جامع توانبخشی سالمندان و مرکز جامع توانبخشی برای معلولان در این مجموعه ایجاد شود.
مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز با بیان اینکه این سه حوزه، اصلی‌ترین حوزه کاری ما محسوب می‌شود، بیان کرد: ارائه خدمات در منزل، حضور در مرکز و سپس خانه (مانند مهدکودک) و ارائه خدمات آسایشگاهی و بستری شبانه‌روزی در این مرکز انجام می‌شود. وی اظهار داشت: در مهر سال 92 توانمندی کودکان در دو بخش روزانه و شبانه افتتاح شد و پذیرای کودکان معلول ذهنی زیر 14 سال با آی‌کیو زیر 25 است. وجدانی روشن با اشاره به افتتاح دو مرکز سالمندی خاطرنشان کرد: به دلیل وسعت پروژه هنوز سه ساختمان نیمه‌ساز و در حال ساخت است که در صورت اتمام آن فعالیت‌های ذکر شده به طور تکمیلی ارائه می‌شود و در این راستا تاکنون دو ساختمان مجزا که مربوط به سالمندان زن و سالمندان مرد است، به بهره‌برداری نرسیده است. وی با اشاره به اینکه حداقل 50 درصد ساختمان تکمیل نشده است، گفت: این مجموعه با کمک‌های مردمی اداره می‌شود و بودجه مشخصی از سوی دولت به این آسایشگاه اختصاص نمی‌یابد و این امر مانع از برنامه‌ریزی برای پایان کار می‌شود. وی تصریح کرد: با توجه به کمک‌های مردمی، بودجه هیئت مدیره و توان مالی موسسه برای تامین منابع مالی، امید است تا سال 95 این ساخت‌وسازها به پایان برسد و در این راستا نیز مردم مساعدت کنند. مدیریت آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز با تاکید بر کمبود نیروی انسانی متخصص در آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: در زمینه پزشک، پرستار، فیزیوتراپیست، کاردرمانگر، گفتار درمانگر و انواع پزشک‌های متخصص با کمبود جدی روبه‌رو هستیم به طوری که در صورت مراجعه یکی از این افراد، در همان روز استخدام شده و به‌کار گرفته می‌شود. وی با بیان علت این کمبودها، اظهار داشت: به طور کلی این نوع نیروها در استان و کشور کم است و همچنین از دیگر مسائل مهم در این زمینه میزان پایین حقوق‌هاست، چراکه دریافتی در مقابل خدمات‌دهی به مردم نیز بسیار پایین است. وجدانی روشن خاطرنشان کرد: برخی نیز بعد معنوی کار را در نظر گرفته که در این راستا 12 پزشک یک روز در هفته در این مرکز به طور رایگان به ویزیت بیماران می‌پردازند.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود