12 اسفند 1393
شماره خبر: 138672

توزیع کارت آزمون های سراسری سنجش مهارت در البرز آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

توزیع کارت آزمون های سراسری سنجش مهارت در البرز آغاز شد


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: توزیع کارت هشتمین مرحله آزمون های سراسری سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای در البرز آغاز و تا روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ادامه دارد.
حسن عزیزی از توزیع کارت متقاضیان شرکت در دو آزمون فنی و حرفه ای در البرز خبر داد و گفت: توزیع کارت هشتمین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای پايان دوره كارآموزان مراکزآموزش فنی و حرفه ای سال ۱۳۹۳ در بخش های دولتی وخصوصی و هشتمین آزمون سنجش مهارت در حوزه های صنعت ساختمان، تفاهم نامه ها و صنايع دستی، فرش و نان و غله و... آغاز شد. وی افزود: توزیع این کارت ها از امروز سه شنبه ۱۲ اسفند آغاز و تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۱۳ اسفندماه ادامه دارد.
عزیزی زمان برگزاری هشتمین مرحله آزمون سنجش مهارت در حوزه های صنعت ساختمان، صنايع دستی، فرش و نان و غله و... ) روز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه جاری و هشتمین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت سال ۱۳۹۳ پايان دوره كارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای روز جمعه ۱۵ اسفندماه امسال به صورت همسان در سراسر كشور اعلام کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز افزود: در استان البرز چهار هزار و ۶۹ نفر در هشتمین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت سال ۱۳۹۳ در ۲۳۰ حرفه ثبت نام كرده اند كه از اين هزار و ۵۷۱ نفر مرد و دو هزار و ۴۹۸ نفر زن هستند. وی با اشاره به اینکه تمهيدات لازم برای شركت اين متقاضيان در آزمون فراهم شده است، ادامه داد: ۹۹۹ نفر در آزمون سنجش مهارت در حوزه های صنعت ساختمان که در تاریخ ۱۴ اسفندماه امسال برگزار می شود، ثبت نام كرده اند. به گفته عزیزی در آزمون سنجش مهارت در حوزه های صنايع دستی، فرش و نان و ... ۴۱۲ نفر در هفت حرفه نام نویسی کرده اند كه از اين تعداد ۲۲ نفر مرد و ۳۹۰ نفر زن هستند. عزیزی یادآور شد: این آزمون نیز روز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در البرز برگزار می شود.
جوانان جویای کار در البرز سنجش مهارت شدند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز همچنین از سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای هزار و ۲۳۸ نفر از جوانان جویای مهارت و اشتغال در چهارمین آزمون ادواری سال ۱۳۹۳ توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز خبر داد. عزیزی با اشاره به تعداد ۶۳ حرفه مهارتی گفت: ۹۰۸ نفر مرد و ۳۳۰ زن در این آزمون، سنجش مهارت شدند.وی افزود: شرکت کنندگان شهر کرج و شهرستان های استان البرز در دو شیفت کاری و سه حوزه آزمونی حضور داشتند. به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز نتیجه آزمون از طریق سایت پورتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و استان البرزاعلام می شود و پذیرفته شدگان پس از دریافت کارنامه و براساس برنامه زمانبندی شده برای تکمیل پرونده و شرکت در آزمون عملی معرفی می شوند. وی یادآور شد: قبول شدگان نهایی پس از یک ماه، گواهینامه الکترونیکی بین المللی مهارتشان را دریافت می کنند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود