17 اسفند 1393
شماره خبر: 138992

کاشت 17 هزاراصله نهال در نظرآباد آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 کاشت 17 هزاراصله نهال در نظرآباد آغاز شد


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری نظرآباد از آغاز کاشت 17 هزار اصله نهال در مراکز شهری و روستایی این شهرستان به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد.
سروش ذاکری افزود: این نهال ها به یاد شهدای گرانقدر انقلاب با مشارکت مردم به خصوص معلمان و دانش آموزان و همیاران طبیعت در نظرآباد کاشته می شود.
وی اظهار کرد: به منظور آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با منابع طبیعی و نقش انسان در حفاظت از این ثروت ملی، مسابقه نقاشی، انشاء نویسی و مقاله نویسی در مدارس این شهرستان در حال برگزاری است. وی بیان کرد : کارشناسان منابع طبیعی با حضور در مدارس شهرستان وبا بیان نکات لازم پیرامون وظایف ما در مقابل طبیعت چیست ؟ دانش آموزان را به مشارکت درمراقبت از منابع طبیعی و آبی دعوت می کنند. ذاکری، توزیع برشورهای آموزشی، ترویج فرهنگ منابع طبیعی با مشارکت ائمه جماعات در محله ها ، اجرای مسابقات اسب سواری و بومی محله ای در روستا را از دیگر برنامه های این شهرستان در هفته منابع طبیعی برشمرد. وی، تخریب منابع طبیعی با اهداف اقتصادی را یکی از آسیب های جدی امروزه به منابع طبیعی ذکر کرد و افزود: حفاظت از منابع طبیعی این شهرستان نیاز به مشارکت مردم دارد . ذاکری از بیابان زدایی به عنوان یک طرح مهم در دشت نظرآباد یاد کرد و گفت: با پوشش گیاهی مناسب می توانیم از خشکسالی و افزایش بیابان جلوگیری کنیم. شهرستان نظرآباد 160 هزار نفر جمعیت دارد که در 45 کیلومتری استان البرز قراردارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود