7 اسفند 1390
شماره خبر: 5241

برگزاری مسابقه بزرگ هفته منابع طبیعی در مدارس البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برگزاری مسابقه بزرگ هفته منابع طبیعی در مدارس البرز

مسابقه بزرگ هفته منابع طبیعی در سطح مدارس استان البرز برگزار می‌شود.
به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، در این هفته مسابقه‌های مقاله نویسی، نقاشی و عکاسی با هدف تبیین و شناساندن اهمیت منابع طبیعی (جنگل مرتع بیابان و آبخیز) برگزار می‌شود.
براساس این گزارش، از تمامی دانش‌آموزان دوستدار طبیعت دعوت به عمل می‌آید آثار خود را حداکثر تا 15 اسفند ماه (روز درختکاری) به دبیرخانه ستاد هفته منابع طبیعی استان البرز ارسال کنند، به آثار برگزیده جوایز و لوح تقدیر اهدا می‌شود. این گزارش آورده است، تمامی دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان استان البرز می‌توانند مقالات خود را در زمینه منابع طبیعی ارسال کنند. بر این اساس مقالات ارسالی باید حداقل 5 صفحه A4 و دارای مقدمه، اهمیت موضوع، هدف مقاله، روش تحقیق، جمع بندی نتیجه گیری و پیشنهادها و فهرست منابع و مأخذ باشد. این گزارش اهمیت جنگل‌ها، مراتع و حوزه‌های آبخیز، ضرورت جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، نقش مردم در توسعه پایدار منابع طبیعی،‌ چگونه از منابع طبیعی حفاظت کنیم؟ نقش پوشش گیاهی در حفظ آب و خاک و جلوگیری از سیل ،فواید درختکاری و آبخیزداری،‌ مهمترین وظیفه اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان،‌ با وجود کمبود آب، چگونه درخت بکاریم؟ اهمیت منابع طبیعی(درختکاری)از دیدگاه اسلام و احدادیث و راه‌های جلب مشارکت مردم در حفاظت و توسعه منابع طبیعی و ارائه پیشنهادهای کاربردی را موضوعات مقاله نویسی عنوان کرده است.
همچنین علاقمندان برای شرکت در مسابقه نقاشی نیز باید آثار خود را در اندازه یک برگه A4 ارسال کنند. در این راستا شرکت کلیه دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در این بخش آزاد است. این گزارش همچنین آورده است که موضوع نقاشی باید در زمینه جنگل، مرتع و بیابان باشد.
ذکر مقطع تحصیلی به همراه سایر مشخصات ضروری است.
نشانی ارسال آثار: کرج- بلوار دانش آموز نرسیده به میدان مادر – ساختمان البرز- طبقه هفتم- اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز- اداره آموزش، ترویج ومشارکت مردمی.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود