17 اسفند 1393
شماره خبر: 139006

طرح مبارزه با آفات در 99 هزار هکتار اراضی ملی البرز انجام شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 طرح مبارزه با آفات در 99 هزار هکتار اراضی ملی البرز انجام شد


معاون اموراراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از اجرای طرح های مبارزه با آفات گیاهی در 99 هزار هکتار از اراضی ملی این استان طی سال جاری خبرداد.
عبدالرضا ابراهیمی با اشاره به اجرای این طرح در شهرستان های نظرآباد، اشتهارد و طالقان، افزود: حدود 9 هزار هکتار از این اراضی علیه آفت شپشک سفید سمپاشی شد.
وی اظهار داشت: این آفت گیاهان بیابانی از نوع تاغ را مورد هجوم قرار می دهد و آنها را نابود می کند. ابراهیمی گفت:همچنین به مبارزه با انگل دارواش در شهرستان طالقان از فعالیت های این طرح بود . این آفت یک گیاه نیمه انگلی و دارای سبزینه بوده که با رشد بر روی تنه و ریشه درختان غذادهی به اندام های درخت را مختل می کند. وی افزود: تراکم و تمرکز این آفت در شهرستان طالقان است و به منظور جلوگیری از طغیان آن ، ازاوایل فصل سرما و خواب درختان، مبارزه با این انگل آغاز شد. ابراهیمی با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت مردم، همیاری دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها انجام می شود، بیان داشت: این انگل اغلب درختان پهن برگ را مورد حمله قرار می دهد. مساحت استان البرز 516 هزار و 960 هکتار است که از این میزان 441 هزار و 738 هکتار را اراضی ملی و 75 هزار و 223 هکتار را مستثنیات تشکیل می دهند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود