21 اسفند 1393
شماره خبر: 139254

تمجید رئیس پلیس البرز از فعالیت رسانه ها

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تمجید رئیس پلیس البرز از فعالیت رسانه ها


رئیس پلیس البرز با بیان اینکه ایجاد احساس امنیت کمترین بازتاب انتشار اخبار این حوزه است، گفت: در احساس آرامش ایجاد شده در جامعه مدیون رسانه ها هستیم.
اختتامیه نخستین جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی در استان البرز با حضور خبرنگاران، روزنامه نگاران، مدیران مسئول نشریات و خبرگزاری ها، معاونان صدا و سیمای البرز، سردار کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان البرز، عزیز اکبریان و محمد جواد کولیوند نمایندگان مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی، سرهنگ خسروی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی البرز و تنی چند از مسئولان در سالن کوثر ستاد فرماندهی نیروی انتظامی البرز برگزار شد. در ابتدای این آیین سرهنگ محمدرضا خسروی معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز با بیان اهداف برگزاری نخستین جشنواره نظم و امنیت عمومی گفت: تقویت سهم رسانه ها در پیشگیری های اجتماعی، گسترش زمینه فعالیت ها و همچنین ایجاد بستری برای استفاده از ظرفیت رسانه ها در ایجاد نظم و امنیت عمومی در برگزاری این جشنواره دنبال می شود. وی ادامه داد: نیروی انتظامی مولفه هایی را در انتشار اخبار این حوزه از جمله رعایت عفت و اخلاق، رعایت ملاحظات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه، برجسته نشان دادن سهم مشارکت مردم در مقابله با جرائم و ارائه آمارهای جرائم و مقایسه آن با سایر کشورهای جهان که خوشبختانه بر اساس تحقیقات میدانی ایران از جمله امن ترین کشورهای جهان به شمار می رود، را در نظر دارد و رسانه ها در پیشبرد این مولفه ها نقشی انکار ناشدنی در همکاری با نیروی انتظامی دارند. معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز در پایان با بیان اینکه حدود دو هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، اعلام کرد: آثار ارائه شده توسط سه دارو ارزیابی شده و نیروی انتظامی هیچ گونه دخالتی در انتخاب برگزیدگان نداشته است.
ایجاد احساس امنیت کمترین بازتاب انتشار اخبار است
در ادامه برگزاری این آیین سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده نیروی انتظامی استان البرز حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی را در چند دهه گذشته به خصوص در چند سال اخیر حوزه ای خطیر و اثرگذار بر افکار جامعه خواند و اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند دنیا بر اساس تبلیغات پیش می رود، امروز رسانه های استکبار با اهداف خاص خود افکار دنیا را قبضه کرده و اذهان مردم دنیا را با اخبار وارونه درگیر کرده که نمونه آن را در فتنه 88 دیدیم اما خوشبختانه از طریق رسانه های اخلاق مدار با روشنگری و آگاه سازی جامعه در جریان جزئیات حوادث رخ داده قرار گرفت. وی ادامه داد: اطلاع رسانی در حوزه ایجاد امنیت بسیار حائز اهمیت است، اگر تلاش های شبانه روزی ماموران مجموعه نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت و نظم در جامعه از سوی رسانه ها مخابره نشود تلاش ها کامل نشده است و حداقل دستاورد انتشار اخبار صحیح از سوی رسانه ها ایجاد احساس امنیت در جامعه است. سردار کامرانی صالح با بیان اینکه خوشبختانه پلیس با کمک رسانه ها به توفیقات خوبی در حوزه های مختلف دست یافته است، تصریح کرد: در موضوعات امنیتی ایجاد احساس امنیت از امنیت اهمیت بیشتری دارد و ایجاد آرامش روحی و روانی و استمرار این احساس از سوی رسانه ها در جامعه صورت می گیرد.
مدیون اصحاب رسانه هستیم
فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: پلیس برای ایجاد امنیت در حوزه فیزیکی ورود می کند اما ایجاد احساس امنیت و آرامش در جامعه و افکار عمومی در اختیار رسانه ها است و ما در احساس آرامش ایجاد شده در جامعه مدیون رسانه ها هستیم. سردار کامرانی صالح افزود: با شرایط و ویژگی های موجود در استان البرز خوشبختانه شاهد افزایش روز افزون امنیت در این استان هستیم و امید می رود با همکاری روزافزون این دستاورد توسعه پیدا کند و شاهد انتشار اخبار با کیفیت تر برای ایجاد فضایی آرامتر باشیم. وی در پایان اظهار داشت: در بسیار از حوزه های نیازمند فرهنگ سازی و آگاه سازی هستیم که نقش آفرینی رسانه ها در این زمینه می توان یاریگر نیروی اننظامی باشد.
رسانه ها مشاور با امانت باشند
همچنین محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی که سخنانی بسیار کوتاه برای خبرنگاران داشت با تاکید بر اهمیت فضای رسانه ای و ارتباطات، گفت: در این حوزه افرادی موفق هستند که غنای خبری را مد نظر داشته باشند و بهترین تیترها را برای جذب مخاطب انتخاب کنند. وی تصریح کرد: فضای جامعه ما نیازمند آرامش داخلی است و همه مسئولان انتظار دارند رسانه ها به عنوان یکی از ارکان ایجاد آرامش در جامعه در این زمینه تلاش کنند و مدیریت آرامش داشته باشند. کولیوند اظهارداشت: این امر بدان معنا نیست که تنها اخبار مثبت منشتر شود اما انتظار می رود اخبار به گونه ای باشد که نظم جامعه بر هم نخورد و وحدت ایجاد کند. نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: رسانه ها باید یک مشاور با امانت برای حوزه های کاری خود باشند و امید می رود بتوانیم در این وظیفه به درستی ایفای نقش کنیم. در پایان این آیین ار برگزیدگان بخش های خبر و گزارش تجلیل به عمل آمد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود