2 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6470

امنیت در سایه تعامل مردم با پلیس محقق می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

امنیت در سایه تعامل مردم با پلیس محقق می‌شود

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کرج گفت: ایجاد امنیت و آسایش در سایه تعامل مردم با پلیس محقق می‌شود.
عبدالرضا خیرخواهان اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی پلیس تامین امنیت در جامعه بوده که برای تحقق این مهم تلاش‌های بسیاری از سوی نیروی انتظامی انجام شده است. وی تصریح کرد: برای تحقق این مهم و ایجاد امنیت و آسایش برای شهروندان ماموران نیروی انتظامی هزینه‌های بسیاری را متحمل شده و تعداد شهدای پلیس نشان دهنده تلاش ماموران ما برای خدمت‌رسانی به مردم است.
* احساس امنیت مهم‌تر از ایجاد آن است
این فرمانده ارشد انتظامی با بیان بر اینکه مردم باید احساس امنیت داشته و با خیالی آسوده به زندگی روزمره خود بپردازند، گفت: مهم‌ترین اولویت پلیس در ایران ایجاد این احساس است و خوشبختانه محقق نیز شده است. خیرخواهان تاکید کرد: به طور قطع داشتن احساس امنیت از ایجاد آن اهمیت بیشتری دارد، چرا که اگر مردم این احساس را نداشته باشند، آسیب‌های اجتماعی زیادی به جامعه وارد خواهد شد. وی اظهار داشت: امروز مردم در سایه تعامل مردم با پلیس شرایط خوبی در حوزه امنیت مردم فراهم است و شهروندان نیز این امر را درک می‌کنند. فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کرج ادامه داد: البته تحقق این مهم بدون تلاش فرماندهان و ماموران خدوم نیروی انتظامی و همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی دیگر مقدور نبود.
* نیازمند همراهی و تعامل بیشتر مردم هستیم
خیرخواهان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که ایجاد امنیت در جامعه تنها از عهده پلیس بر نمی‌آید، گفت: برای رسیدن به جامعه مطلوب از نظر فراهم بودن امنیت و آسایش مردم، باید برنامه‌ریزی‌های کلان داشته و همه دستگاه‌ها و حتی متولیان امور فرهنگی و اجتماعی به وظایف خود با دقت بسیار عمل کنند. وی افزود: از سوی دیگر اگر تعامل و همراهی مثبتی میان پلیس و مردم در جامعه‌ای وجود نداشته باشد، به طور قطع تحقق امنیت و از آن مهم‌تر توسعه احساس امنیت صورت نخواهد گرفت. فرمانده نیروی انتظامی استان البرز متذکر شد: در حال حاضر این تعامل میان مردم و پلیس ایران بر قرار است که نتایج و دستاوردهای مثبت همکاری نیروی انتظامی و ملت ایران را می‌توانیم در آرامش و امنیتی که در کشور وجود دارد، مشاهده کنیم. خیرخواهان در پایان اذعان داشت: باید این تعامل با انجام کار فرهنگی افزایش یافته و در این زمینه رسانه‌ها نقش بسیار حساسی دارند و با هر گزارش می‌توانند تعامل فوق را تخریب و یا توسعه دهند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود