23 اسفند 1393
شماره خبر: 139282

دست و پا زدن دشمنان در پشت میز مذاکره به برکت خون شهداست

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دست و پا زدن دشمنان در پشت میز مذاکره به برکت خون شهداست


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه شهدا مظهر مقاومت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دشمنان هستند، گفت: دست و پا زدن دشمنان در پشت میز مذاکره به برکت اقتدار جمهوری اسلامی و خون شهداست.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، با توجه به اینکه مردم و مسوولان ایران هرچه دارند از برکت خون شهداست، اظهار داشت: عزم بلند ملت ایران به خاطر ایثارگری های شهدای گرانقدر پس از انقلاب اسلامی تبلور یافت. وی با بیان اینکه تعیین یک روز برای شهدا و ایجاد ارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران از هوشمندی حضرت امام خمینی (ره) بود، افزود: هر مسوولی که در منصب خود نشسته است به برکت خون شهدا است لذا مسوولان باید قدر خون شهدا و خانواده های معظم شهدا را دانسته و همواره خود را مدیون آن ها بدانند. نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه ملتی که اهل جهاد، مبارزه و شهادت است، هرگز شکست برای او مفهومی ندارد بیان داشت: آرامشی که هم اکنون در کشور حاکم است به برکت خون شهدا و صبر و استقامت خانواده های معظم و مکرم آن ها است. وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها قهرمان ندارند و به دنبال قهرمان سازی فرضی هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران قهرمانان واقعی به نام شهدا دارد که موجب افتخار همه ی ملت ایران هستند. امام جمعه کرج پاسداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگری های آن ها را بر همگان واجب دانست و تاکید کرد: دستگاه های مرتبط باید وظایف خود را در پاسداشت حرمت شهدا و خانواده معظم آن ها به جا آورند و آموزش و پرورش نیز باید در این راه اقدامات شایسته ای انجام دهد. وی با اشاره به وظیفه همگان در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ، اظهار داشت: هنرمندان و به ویژه فیلم سازان وظیفه دارند در راه احیای تفکر شهدای هشت سال دفاع مقدس تلاش بیشتری کنند.
دشمنان به دنبال فریب در دیپلماسی هستند
حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکره هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 گفت: دشمنان به هر قیمتی در تلاش هستند تا فناوری هسته ای در ایران نباشد یا دکوری باشد و آن ها به دنبال فریب در دیپلماسی هستند. وی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی به دنبال فضاسازی در پرونده هسته ای ایران هستند، افزود: مقام معظم رهبری با صلابت و درایت هوشمندانه خود وارد بحث هسته ای شدند و سیاست های چیده شده از سوی آمریکائیها را برهم زدند و با درایتی مثال زدنی فرمودند که تحریم های ایران باید به کلی برچیده شود و توافقات یک مرحله ای باشد. وی با اشاره به نامه 47 سناتور آمریکایی به مقامات ایران در خصوص اعتبار نداشتن توافق توافق دولت باراک اوباما با جمهوری اسلامی در موضوع هسته ای اظهار داشت: توافق ایران در پرونده هسته ای در صورت امضاء توافق با قدرت های جهانی است که برای همه کشورها الزام آور است و توافقی فقط میان ایران و آمریکا نیست بلکه جهانی است و کسی نمی تواند توافق میان ایران و گروه 1+5 را لغو کند. امام جمعه کرج همچنین با تاکید بر اینکه دشمنی های آمریکا با ملت ایران حتی پس از توافق هسته ای ادامه دارد، بیان داشت: آمریکا دست از دشمنی با ملت ایران بر نمی دارد اما این را هم باید بداند که ملت ایران نیز دست از دفاع از آرمان های خود برنخواهد داشت و راه شهدا را ادامه خواهد داد.
مسوولان باید در بحث محیط زیست توجه بیشتری نمایند
خطیب این هفته نماز جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص توجه به موضوع محیط زیست، گفت: تمامی دستگاه های اجرایی باید در موضوع محیط زیست دست به دست هم دهند تا کارها در این زمینه با سرعت بیشتری پیش برود. وی با بیان اینکه هر طرحی که در کشور اجرا می شود ابتدا باید پیوند آن با محیط زیست بررسی شود، افزود: پیشنهادی که هرکسی می میرد برای او یک درخت و برای هرکسی که متولد می شود نیز یک درخت کاشته شود بسیار پیشنهاد ارزنده ای است. حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در خصوص انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری نیست گفت این مجلس یکی از نمادهای دموکراسی در جمهوری اسلامی ست که اعضای آن توسط آرای مستقیم مردم انتخاب می شود. وی مجلس خبرگان رهبری را مجلسی مردمی دانست که در عرصه های حساس نظام جمهوری اسلامی ایران وظایف خود را به خوبی انجام می دهد. امام جمعه کرج با اشاره به سالگرد رحلت حاج سید احمد خمینی نیز گفت: ایشان خادم صدیق انقلاب و مدافع مقام معظم رهبری بودند و با چشم باز و تیزبین در خدمت نظام بود. نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه دین فقط مسایل فردی نیست بلکه شامل بسیاری از مسایل از جمله حکومت داری می باشد، اظهار داشت: بدون تشکیل حکومت اسلامی دستورات دینی در جامعه اجرا نمی شود. وی با تاکید بر اینکه بهترین قانونی که می تواند جامعه را اداره کند قانون الهی است، گفت: جامعه الهی برای اداره خود نیاز به رهبری دارد و زمانی عدالت در جامعه اسلامی برقرار می گردد که حاکم بتواند اعمال خود را به درستی انجام دهد.


منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود