24 فروردین 1394
شماره خبر: 140194

دادگستری استان به چشم انداز خود زمینه کاهش طلاق دست یافته است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دادگستری استان به چشم انداز خود زمینه کاهش طلاق دست یافته است


آیت الله حسینی همدانی؛ نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در مراسم دیدار رئیس کل دادگستری استان البرز، رئیس کل دادگاههای کرج، دادستان عمومی وانقلاب کرج و نیز معاونین قضایی استان البرز با وی ضمن بیان تبریک و تهنیت سال جدید گفت:..
ابتدا و انتهای سال منصوب به حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها است که امیدوارم سال پر از خیر و برکت و ارتقای سطح عمومی جامعه در همه زمینه‌ها باشد.
وی ضمن قدردانی از حضور کلیه مسئولین قضایی گفت: فرصت مغتنمی برای بنده است که از نزدیک با خدمتگزاران و خادمان مردم در دستگاه قضایی دیدار داشته باشم و از زحمات و مساعی‌ای که در دادگستری داشتید تشکر و قدردانی می‌کنم. نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: بیان آمارها و رسیدگی ها نشان دهنده فعالیت بالای مجموعه است که ما نیز تشکر می کنیم. مقام معظم رهبری سال 94 را سال همدلی همزبانی و همدلی دولت و ملت قرار دادند این به برون و درون انسان‌ها اشاره دارد. همدلی وجه درونی آن است که افکار و اعتقاداتمان را هم نزدیک کنیم و هم زبانی وجه بیرونی آن است که با الفاظ و بیانات موجب رنجش یکدیگر نشویم. همدلی و همزبانی باید در تمام تشکیلات جامعه و بین همه آحاد مسئولین و کارگزاران باشد تا مردم هم اعتماد و اطمینان کنند که کارشان انجام می‌شود. آیت الله حسینی همدانی خطاب به رئیس کل دادگستری استان گفت: مساعی حضرتعالی و معاونین و قضات محترم و همچنین دستگاههای وابسته به شما از جمله شورای حل اختلاف و اداره کل زندانها استان البرز قابل تقدیر است.
وی افزود: برای انجام کارها باید یک چشم‌انداز را مدنظر قرار داد و کارها را اولویت بندی نمود مانند بحث طلاق که شما اشاره کردید در جلسات قبل به ازدیاد پرونده طلاق اشاره کردید و چشم اندازی برای آن طرحی کردید و اولویت را به انجام کارهایی دادید که آمار طلاق کاهش پیدا کرد. وی گفت: دستگاه قضایی در عین صلابت باید ملاطفت هم داشته باشد این مسئله مثل سهل ممتنع است یعنی مردم هم خوف داشته باشند و هم وحشت نداشته باشند باید هیبت دستگاه قضایی سرجای خود باشد و محکم و با صلابت کارها انجام شود. نباید کاری کنیم که جرم در جامعه ارزان شود، فطرت انسان تبری از گناه و جرم است لیکن گاهی طبیعت انسان به سمت ارتکاب جرم پیش می رود. آیت الله حسینی همدانی در پایان گفت: رابطه بسیار خوبی با دستگاه قضایی در استان البرز وجود دارد که باید قوی‌تر، صمیمی‌تر و عمیق‌تر اثر گذاشته در جهت آرامش و آسایش مردم و شهروندان گرامی تلاش کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود