29 فروردین 1394
شماره خبر: 140416

کشتار کودکان یمن، ننگ ابدی برای مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کشتار کودکان یمن، ننگ ابدی برای مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر است


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: کشتار کودکان ، زنان و مردم بی گناه و بی دفاع یمن، ننگ ابدی برای مجامع بین المللی و مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر است.
حجت الاسلام والملسمین سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: امروز رژیم آل سعود با حمایت و همراهی غاصبان قدس و آمریکای جنایتکار، مردم بی دفاع و مظلوم یمن را آماج بمباران هوایی قرار داده اند. وی بیان داشت: انقلاب مردم مسلمان یمن ، آمریکا، آل سعود و حامیانشان را سخت نگران کرده است.
امام جمعه کرج گفت: استکبار جهانی و آل سعود درصدد مصادره انقلاب مردم مسلمان یمن بودند که با بیداری مردم انقلابی این سرزمین، دشمنان ناکام ماندند. وی ادامه داد: بازگشت انقلاب مردم یمن به مسیر اصلی خود، موجب نگرانی استکبارجهانی و حامیانش در منطقه شده است. خطیب جمعه کرج گفت: به همین دلیل آل سعود با همکاری آمریکا، اسراییل غاصب و برخی کشورهای عربی، در برابر بیداری اسلامی مردم یمن صف آرایی نظامی کرده اند. خطیب جمعه کرج گفت : آل سعود و استکبار جهانی باید بدانند که اضمحلال آنها فرا رسیده است. وی تاکید کرد: مجامع بین المللی از جمله صلیب سرخ جهانی و دیده بان حقوق بشر بین المللی باید پاسخگوی کشتار بی رحمانه مردم مظلوم یمن باشند. نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنانش فرا رسیدن 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به رادمردان ارتش اسلام تبریک گفت. حسینی همدانی اظهار داشت: امام راحل (ره) با هوشیاری و تفکر والای خود ضمن حمایت از فرزندان ارتشی ملت ایران، روز 29 فروردین را دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نام روز ارتش نامگذاری کرد. وی ادامه داد: این نامگذاری به بسیاری از شایعات و توطئه ها علیه انقلاب و ارتش پایان داد و به این نیروی عظیم و مقتدر نظامی روحیه دینی ، معنوی و انقلابی بخشید. خطیب جمعه کرج با تجلیل از رشادت های ارتش اسلام در هشت سال دفاع مقدس گفت: فرزندان مومن و متدین ملت ایران در ارتش در همه عرصه ها به ویژه دفاع مقدس خوش درخشیدند. نماینده ولی فقیه فرا رسیدن دوم اردیبهشت ماه روز سپاه را به سپاهیان اسلام تبریک گفت و اظهار داشت : این نیروی مخلص و انقلابی در دفاع مقدس و در جهبه فرهنگی کارنامه درخشانی ارایه کرده است. وی تاکید کرد: امروز ایران اسلامی با برخورداری از نیروهای مسلح متحد و مقتدر ارتش، سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی با تکیه بر ایمان به خدا و فرامین رهبری معظم انقلاب،همچون سدی محکم در مقابل دشمنان اسلام ایستاده است. بخش دیگر سخنان نماینده ولی فقیه در البرز به مسایل فرهنگی در کشور اختصاص یافت و گفت: دستگاه های فرهنگی و اجرایی باید به وظایف خود در بخش فرهنگی به خوبی ایفای نقش کنند. امام جمعه کرج، فعالیت های فرهنگی را در جامعه اسلامی کافی ندانست و افزود: مشکلات فرهنگی از دغدغه های امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده وهست. وی با انتقاد از طرح دیدگاه هایی درخصوص حضور بانوان در برخی مکان های خاص مانند تماشای مسابقات فوتبال در ورزشگاه ها، اظهار داشت: اختلاط زنان و دختران با مردان در چنین مکان هایی مطلوب جامعه اسلامی نیست.حجت الاسلام حسینی همدانی گفت: مردم با ترویج هرگونه بی بندوباری در جامعه اسلامی مخالف هستند. وی، بالا رفتن سن ازدواج در جامعه را یک نوع ناهنجاری اجتماعی دانست و افزود: باید فرهنگ ازدواج آسان در بین مردم نهادینه شود. امام جمعه کرج بر گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی تاکید کرد. خطیب جمعه کرج گفت: هرکس برخلاف آرمانهای والای امام (ره ) و شهدا حرکت کند، روح ملکوتی امام راحل را آزرده کرده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود