29 فروردین 1394
شماره خبر: 140443

برگزاری طرح الفبای محیط زیست در مدارس استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

برگزاری طرح الفبای محیط زیست در مدارس استان البرز


جلسه هماهنگی اجرای طرح الفبای محیط زیست با حضور دکتر محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و نمایندگانی از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان مدیریت پسماند و سازمان پارکها و فضای سبز و سازمان مردم نهادکانون رشد خلاق در محل سالن جلسات اداره کل محیط زیست برگزار شد.
در این جلسه محمدی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست گفت: هر کلام رهبری می تواند راهنمایی برای سازمان محیط زیست و دستگاههای متولی باشد. وی درادامه گفت: بحران کم آبی کاهش سطح آبهای زیر زمینی کیفیت پایین آب و ورود 90 درصد فاضلاب شهری به محیطهای پیرامون شهرها از معضلات عمده محیط زیست استان است. حسین محمدی درادامه تصریح کرد:با وجود مصوبه شعاع 120 کیلومتری متاسفانه طی دهه های اخیر کرج بعنوان حیات خلوت صنایع تهران بوده و اغلب صنایع آلاینده به کرج و حومه ان منتقل شده اندکه کارخانه سیمان آبیک و نیروگاه منتظر قائم از نمونه های آن می باشد . هم اکنون دو سوم صنایع استان خارج از شهرکهای صنعتی هستند که کار پایش آنها را مشکلتر می کند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرزهمچنین به مشکلات فرهنگی کشور و استان اشاره کرد و گفت شهروندانی را میبینیم که با وجود سوار شدن در خودروهای لوکس و گران قیمت براحتی زباله های خود را از پنجره ماشین به بیرون پرت می کنند.مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرزدرادامه گفت:نقش سمنها در افزایش آگاهیهای زیست محیطی بر همگان مسلم است اما متاسفانه در گذشته هر زمان که می خواستیم سمنها را به جلسه ای دعوت کنیم با مقاومت روبرو می شدیم اما امروزه فضا بسیار مساعدتر شده و سمنهای فعالی مانند کانون رشد خلاق می توانند با هماهنگی ارگانها به فعالیتهای اموزشی و فرهنگی در سطح مدارس و جامعه بپردازند.
در ادامه این جلسه خانمها انصاریون و یوسف پور به ارائه توضیحاتی در خصوص طرح الفبای محیط زیست پرداختند و سپس تک تک مدعوین نیز نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند و مقرر شد پروپوزال طرح بصورت جداگانه برای کلیه دستگاهها ارسال و در هر حوزه تصمیم گیری شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود