31 فروردین 1394
شماره خبر: 140586

ناهماهنگی برخی دستگاه ها با سازمان استاندارد منجر به حوادث تلخ شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ناهماهنگی برخی دستگاه ها با سازمان استاندارد منجر به حوادث تلخ شد


رئیس سازمان ملی استاندارد با انتقاد از ناهماهنگی برخی دستگاه ها با این سازمان گفت: ترکیدگی سرسره بادی گناباد در سال گذشته به علت باز شدن پلمپ این سرسره بدون هماهنگی با استاندارد رخ داده است.
نیره پیروزبخت در جمع خبرنگاران در کرج درباره اهمیت اجرای طرح تحول نظام استاندارد سازی گفت: این طرح نتایج مثبتی از جمله یکپارچه سازی قوانین استاندارد در تمام کشور را به دنبال دارد. وی تصریح کرد: این طرح زمینه اجرایی شدن قوانین استاندارد را فراهم می کند و مانع از سوء استفاده برخی از خلاء های قانونی این حوزه می شود. وی در ادامه با اشاره به وسایل بازی مورد استفاده در شهربازی ها گفت: بررسی و نظارت بر وضعیت وسایل بازی شهربازی ها سال هاست که در حیطه وظایف سازمان استاندارد قرار دارد و اقدامات لازم در این خصوص انجام می شود ولی طی یکی دو سال گذشته با توجه به حوادث ناگواری که در برخی شهربازی های کشور اتفاق افتاد این نظارت ها بیشتر شده است.
پیروزبخت ادامه داد: قبل از ایام عید ناظران سازمان استاندارد از تمامی شهربازی های کشور بازدید کردند تا وضعیت وسایل بازی آنها را رصد کنند. وی گفت: بدون شک برخی شهربازی ها از وسایل غیر استاندارد استفاده می کردند که این وسایل پلمپ شدند تا استفاده از آنها منجر به بروز حادثه به خصوص در ایام نوروز نشود؛ گرچه این نظارت ها تنها به ایام عید محدود نخواهد شد و در تمامی سال و به طور مستمر انجام می شود. پیروزبخت با گلایه از ناهماهنگی برخی دستگاه ها با سازمان ملی استاندارد گفت: متاسفانه برخی دستگاه ها آن طور که باید و شاید با سازمان استاندارد همکاری ندارند به طور مثال در حادثه ای که سال گذشته در شهرستان گناباد اتفاق افتاد و بر اثر ترکیدگی سرسره بادی پسربچه ای جان خود را از دست داد، پلمپ این سرسره بدون هماهنگی با استاندارد باز شده بود. وی ادامه داد: سازمان استاندارد دستور پلمپ وسایل غیر استاندارد شهربازی ها را صادر می کند ولی این پلمپ با مجوز برخی دستگاه های دیگر باز می شود. رئیس سازمان ملی استاندارد در زمینه استاندارد سازی وسایل بازی مهد کودک ها و پارک های تندرستی کشور نیز گفت: متاسفانه بسیاری از این وسایل مشمول استاندارد اجباری نیستند و نظارت بر آنها از حیطه سازمان استاندارد خارج است ولی از آنجایی که سلامت مردم برای مسئولان این سازمان اهمیت دارد آنان در این حوزه نیز ورود می کنند و توصیه های لازم را ارائه می دهند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود