5 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140867

فعالیت زراعی در اراضی اطراف نیروگاه منتظر قائم البرز متوقف شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

فعالیت زراعی در اراضی اطراف نیروگاه منتظر قائم البرز متوقف شد


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس استان البرزاز توقف فعالیت زراعی در اراضی کشاورزی حاشیه نیروگاه منتظر قائم دراین شهرستان خبر داد.
مرتضی شکوری افزود: براین اساس فعالیت زراعی در بیش از 60 هکتاراز اراضی کشاورزی ضلع جنوبی نیروگاه منتظر قائم فردیس به علت آلودگی ناشی از پساب نیروگاه تا رفع آلایندگی ممنوع است.
وی ادامه داد: با دستور مقام قضایی هرگونه فعالیت زراعی در زمین های اطراف نیروگاه منتظرقائم تا رفع کامل آلودگی ممنوع اعلام شد. شکوری اظهار داشت: به دنبال آلودگی زیست محیطی نیروگاه منتظرقائم به تازگی نشستی با حضور مسوولان قضایی، حفاظت محیط زیست ، فرمانداری فردیس و مسوولان این نیروگاه برگزار شد و قرار است ظرف مدت یک ماه ، نسبت به رفع آلایندگی زیست محیطی این نیروگاه اقدام شود. رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس یادآور شد: دستور توقف فعالیت های زراعی در اراضی اطراف نیروگاه منتظر قائم با هدف پیشگیری از شیوع بیماری ها و سلامت مردم صادر شد. گفته می شود، بخشی از اراضی زراعی اطراف نیروگاه منتظر قائم مربوط مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره ) است. این اراضی همه ساله زیر کشت گندم ، صیفی و سبزی قرار می رفت. نیروگاه منتظر قائم واقع در جنوب شرقی کرج مرکز استان البرز یکی از کانون های آلودگی هوا و زمین در این استان شناخته شده است. قرار بود به منظور کاهش آلودگی هوا از ابتدای سال جاری، سوخت مازوت این نیروگاه به گاز تبدیل شود که هنوز این امر تحقق پیدا نکرده است. آلایندگی این نیروگاه سبب شده تا مردم ، مسوولان و تشکل های زیست محیطی از فعالیت آن
ابراز نگرانی کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود