16 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141552

عملیات اجرای شبکه فیبر نوری اپراتور چهارم در کرج آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

عملیات اجرای شبکه فیبر نوری اپراتور چهارم در کرج آغاز شد


عملیات اجرای شبکه فیبر نوری اپراتور چهارم از کرج آغاز شد که ضمن امکان پوشش‌دهی تمامی سرورها در داخل، نگرانی‌ای که امروزه برای کشور به سبب وجود سرورهای مخابراتی در خارج کشور ایجاد شده را تا حد زیادی برطرف می‌کند.
محسن باقری چناری در مراسم آغاز به‌کار اولین پروژه ملی فیبر نوری در کرج که با حضور نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان برگزار شد، با اشاره به اینکه در فاز نخست اجرای این پروژه منطقه عظیمیه تحت پوشش قرار می‌گیرد، اظهار داشت: هزینه اجرای فاز نخست این پروژه 360 میلیارد ریال است. وی با بیان اینکه این هزینه از محل سرمایه‌گذاری سهامداران شرکت تامین شده، افزود: در مرحله نخست مقرر شده تا کار به صورت P2P انجام شود و دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های اصلی در اولویت کار قرار گیرند. مدیرعامل "ایرانیان نت" اپراتور چهارم مخابراتی ایران گفت: شبکه پهن‌باند امروزه با توجه به حجم استفاده از اینترنت توسط مردم و نیز افزایش شاخص علمی رو به رشد در کشور، به عنوان یک نیاز در تمام جامعه احساس می‌شود که نیازمند شبکه‌ای کامل، امن و پایدار است. وی با اشاره به اینکه این شبکه امکان پوشش‌دهی تمامی سرورها را در داخل دارد، تصریح کرد: نگرانی‌ای که امروزه برای کشور به سبب وجود سرورهای مخابراتی در خارج کشور ایجاد شده، با وجود این شبکه، تاحدود زیادی برطرف می‌شود. باقری خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم به سمت شهر هوشمند پیش رویم و این افق در کشور به زودی مشاهده شود. وی با اشاره به اینکه برنامه ایرانیان نت در سال 94 اجرای 500 هزار پورت شبکه در 7 کلانشهر کشور است، اظهار داشت: پس از کرج، تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، قم و شیراز در دستور کار برای اجرای این پروژه قرار دارد.
مدیرعامل ایرانیان نت بیان کرد: هر پورت از این شبکه امکان واگذاری حداقل 20 و حداکثر 100 مگابایت پهنای باند به متقاضیان را فراهم می‌کند.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود