23 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141960

تهیه یک سیر مطالعاتی بر مبنای سطح آگاهی و علاقه کودکان ونوجوانان ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تهیه یک سیر مطالعاتی بر مبنای سطح آگاهی و علاقه کودکان ونوجوانان ضروری است


علیرضا جلالی،مدیر کل کانون البرز،ضمن اهمیت افزایش انگیزه کودکان و نوجوانان به مطالعه، بر ضرورت تهیه سیر مطالعاتی توسط مربیان تأکید کرد.
دومین جلسه شورای فرهنگی استان، با حضور اعضا شورا و مسوولین مراکز تشکیل شد. در این جلسه که به بررسی مسائل و مشکلات موجود در مرکز اختصاص داشت،تک تک مسوولین و کارشناسان،به ترتیب مشکلات موجود در مراکز را در زمینه های مختلف مطرح کردند که کمبود نیروهای پاره وقت هنری،تجهیز مراکز و تهیه ملزومات و امکانات و کیفیت آن و تعامل بیشتر همکاران ستاد و مراکز از مهم ترین مطالبات آنان بود . علی رضا جلالی،مدیر کل کانون استان نیز در این نشست ضمن تشریح تمامی موارد بیان شده توسط همکاران و ارائه راه کارهای مناسب ، توجه ویژه به رعایت نظم کاری را از اولویت های سال 94 دانست و گفت می خواهیم در سال 94،کیفیت خدمات رسانی مراکز چند برابر شود. وی سیر مطالعاتی اعضا را از نقاط ضعف کانون دانست و گفت : متاسفانه تا کنون سیر مطالعاتی دقیقی بر مبنای سطح آگاهی و زمینه مورد علاقه اعضا تهیه نشده است و ضروری است که با مشارکت تمامی همکاران ،در هرزمینه ای نظیر (مذهبی،علمی،تاریخی و ... ) کتاب هایی به صورت بسته های ده تایی یا بیشتر برای گروه های سنی مختلف طبقه بندی شود تا بتوانیم به یک بازخورد مناسب دست یابیم .
حمایت از طرح های ویژه و مربیان خلاق
جلالی، در بخش دوم سخنانش با اشاره به برخی فعالیت هایی که به طور خاص در مراکز پی گیری می شود،نظیر فعالیت آموزش عکاسی در مرکز شماره سه ،طرح امانت کتاب مرکز هشتگرد و فعالیت انجمن کتابخوانی در مرکز دو گفت : مربیان مبتکر و خلاق که دارای ایده های ویژه هستند و توانمندی انجام فعالیتی خاص را در خود می بینند حمایت کرده و زمینه اجرای آن برنامه را در مراکز فراهم خواهیم کرد. مدیر کل کانون استان افزود: باید مسوولان مراکز توجه ویژه به فعالیت ها داشته باشند و تجربه های خوب و موفق را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و اگر علاقه مند به فعالیت خاصی هستند،به طور ویژه حمایت خواهند شد تا آن فعالیت را به ثمر برسانند . توجه ویژه و رعایت دقیق ساختار اداری ، افزایش برنامه های رفاهی و بازدیدی برای پرسنل،بازدید های منظم کارشناسان ،بازنگری برخی شیوه نامه ها ،استفاده بهینه از امکانات و انحصار نکردن لوازم و تجهیزات بلا استفاده در یک مرکز خاص و جابه جایی در صورت عدم نیاز و و دعوت از کارشناسان جهت حضور در شورای فرهنگی مراکز ارائه ی گزارش عملکرد دقیق شوراهای فرهنگی مراکز از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود