4 خرداد 1394
شماره خبر: 142705

یک میلیون جوان در جامعه جوانان هلال احمر فعال دارند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

یک میلیون جوان در جامعه جوانان هلال احمر فعال دارند


معاون فرهنگی و امور استان های نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ارتقا سطح فرهنگی را برای خدمات رسانی اساسی ضروری دانست و گفت : امروز یک میلیون جوان در جامعه جوانان هلال احمر فعالیت دارند.
ظاهر رستمی درآیین معارفه نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان البرز دراین استان، افزود: افراد بیشتری در این جامعه عضویت دارند اما جوانان فعال یک میلیون نفر هستند. وی تصریح کرد: نخستین جامعه هدف دراین حوزه جوانان هستند که بدون هیچ چشم داشتی دراقدامات بشر دوستانه و برای نجات جان انسان ها فعالیت می کنند. رستمی افزود: دومین جامعه هدف داوطلبان هستند که درراستای کمک رسانی و غیراندیشی کمک می کنند و پزشکان ما با دانش خود و تاجران با قله اقتصادی و معلمان با قلم خود نسبت به هم نوع خود کمک رسانی می کنند. وی خاطرنشان کرد: قشرسوم این حوزه امدادگران هستند که درحوزه امداد ونجات درجاده ها، کوهستان ها و هنگام بروز سیلاب چه درداخل کشور چه درخارج ازکشور خدمت رسانی می کنند.
رستمی ادامه داد: بیش از40هزارنفر نیز در این حوزه فعال هستند اما 20هزارنفر به عنوان پابه کار همیشه درصحنه هستند. معاون نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خاطرنشان کرد: ما دربخش فرهنگی نیازمند ارتقا سطح دینی و ارزش های جامعه هدف هستیم. وی گفت: زمانی می توانیم به مهندسی فرهنگی دست پیدا کنیم که برنامه های جمعیت پیوست فرهنگی، برنامه ریزی عملیاتی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشته باشد که برای این پیوست با توجه به شعار سال همکاری بشردوستانه ما در این جهت برای جامعه هدف تببین شود. معاون نظارت و امور شرعی نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر نیز در این آیین گفت : کمک رساندن به اقشار آسیب دیده در مواقع مختلف توسط امدادگران هلال احمر جانفشانی آنها برای امدادرسانی است. حجت الاسلام والمسلمین فضل الله ذاکری افزود: همان طورکه همگان می دانند درشرایط سخت مردم ستمدیده یمن، جمعیت هلال احمر است که با هرگونه راهکاری اقدام به کمک رسانی به آنها می کند. وی افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان جمعیتی مردم نهاد ومردمی است و به صورت عام المنفعه به دور از تفکرات جناحی و حزبی، درهمه شرایط دنبال حافظ کرامت مردم است. وی خاطرنشان کرد: سازمان جمعیت هلال احمر سومین موقوفه دار و املاک دار در کشور است که بعضی از اسناد قدیمی آن به صورت دفترچه بوده که به زودی به صورت تک برگی می شود. حجت الاسلام علی الهی در این آیین به عنوان نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان البرزمنصوب شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود