11 خرداد 1394
شماره خبر: 143148

ستاد عتبات عالیات 45 پروژه بازسازی در دست اجرا دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ستاد عتبات عالیات 45 پروژه بازسازی در دست اجرا دارد


معاون هنری و صنعتی ستاد عتبات عالیات کشور گفت: این ستاد اکنون 45 پروژه بازسازی در بخش هنری و صنعتی مربوط به عتبات عالیات در دست اجرا دارد.
جمشید گودرزی درآیین گشایش خط تولید قطعات و آلیاژ نقره ای ساخت گوی و ماسوره برای ضریح عتبات و عالیات در پژوهشگاه مواد وانرژی مستقر در مشکین دشت شهرستان فردیس استان البرز افزود: این پروژه ها شامل ساخت درها، ضریح ها، بافت فرش های حرم و پنجره های تزیینی و چوبی است. وی افزود: تمام استان های کشور دراین پروژه های بازسازی همکاری نزدیک و مطلوبی دارند به نحوی که هر استان اجرای یک پروژه را برعهده گرفته است. گودرزی گفت: در اجرای این پروژه ها از هنرمندان استانها در رشته های مختلف از جمله قلمه زنی، میناکاری، خاتم کاری و منبت و بافت فرش استفاده می شود. وی یادآور شد: یکی از این پروژه ها ساخت ضریح حبیب بن مظاهر در استان البرز است که با روند فعلی تا دو ماه آینده تکمیل خواهد شد. معاون هنری و صنعتی ستاد عتبات عالیات کشور گفت: طبق برنامه ریزی ها امیدواریم پروژه های بازسازی در دست اجرا تا 15 ماه آینده به اتمام برسد وآماده انتقال به کربلا شود. گودرزی، اعتبار ساخت و اجرای این پروژه ها را 30 میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات ستاد عتبات عالیات ، ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا (س) با 220 هزار مترمربع وسعت است که از افتخارات ملت مسلمان ایران به شمار می رود.
وی گفت: به زودی ساخت صحن حضرت قمربنی هاشم (ع) و حضرت زینب کبری(س) در کربلای معلی و دربین خیمه گاه امام حسین(ع) و تل زینبیه (س) با حدود 60 هزار مترمربع زیربنا در سه طبقه ساخته می شود. وی افزود: گنبد مطهر عسکریین (ع ) در سامرا بعد از تخریب تکفیری ها، توسط این ستاد بازسازی شد که درساخت این گنبد حدود27 هزار قطعه آبکاری طلا استفاده شده است.ک/2

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود