17 خرداد 1394
شماره خبر: 143352

40 هزار متر مربع از اراضی حاشیه رودخانه فشند البرز آزاد سازی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 40 هزار متر مربع از اراضی حاشیه رودخانه فشند البرز آزاد سازی شد


رییس اداره امور آب شهرستان ساوجبلاغ استان البرز از آزادسازی 40 هزار متر مربع از اراضی حریم رودخانه فشند این شهرستان خبرداد.
منصور پاک منش افزود: افراد سودجو بدون مجوز قانونی اقدام به دیوار کشی و نصب حفاظ در اطراف این اراضی کرده بودند که با حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی این اراضی طی دوهفته اخیر آزاد سازی شد. وی بیان داشت: رودخانه پرآب فشند یکی از منابع تامین آب کشاورزی استان البرز است که هرگونه ساخت وساز در حریم و بستر آن ممنوع می باشد. پاک منش اظهار کرد: برای آزاد سازی حریم و بستر رودخانه فشند ازسوی دادستانی ساوجبلاغ 15 حکم تخریب و پاکسازی به طول حدود پنج کیلومتر صادرشد که دست افراد سود جو از منابع آبی و طبیعی منطقه کوتاه شود. وی گفت: به منظور پیشگیری از هر گونه تصرف غیرقانونی در حریم رودخانه ها و منابع آبی شهرستان ساوجبلاغ ، شورای حفاظت از آب در این شهرستان فعال شده است. رییس اداره امور آب ساوجبلاغ درعین حال تاکید کرد که برای حفاظت از منابع آبی و بسترهای رودخانه ای این شهرستان نیروی حفاظتی منطقه کم است. وی از مردم به خصوص ساکنان روستاها خواست در صورت مشاهده هرگونه تغییر و تصرف درحریم و بستر رودخانه ها و منابع آبی این شهرستان موارد را به اداره امور آب گزارش کنند. پاک منش افزود: رودخانه فشند از کوههای جنوبی طالقان و از کوه دکا سرچشمه می گیرد که اراضی کشاورزی و باغی دشت هشتگرد با آب این رودخانه آبیاری می شود. وی مساحت اراضی پایین دست این رودخانه را 8.7 6 کیلومتر مربع ذکر کرد. رییس اداره امور آب شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به وجود رودخانه های کردان، ولیان ، آردهه، کوشگذر، خور و سفیدارک، عرب آباد، هیو، شلمزار، چمبورک و آبیک در ساوجبلاغ گفت: حفاظت از بستراین رودخانه ها نیازمند مشارکت مردم است. شهرستان ساوجبلاغ با 250 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد. طرح مقابله با زمین خواری از ابتدای سال جاری با جدیت در استان البرز آغاز شده و تاکنون بخش عمده ای از اراضی ملی ، کشاورزی و دولتی از ساخت وسازهای غیرمجاز آزاد سازی شده است.

منبع ایرنا
ميهمان
پاسخ 20/09/1398 - 03:46 اسماعیل کیان

باسلام خدمت مسئولین .اگر زمینهای فشند کشاورزی.میباشد چرا جهادکشاورزی.به کشاورزان سهمیه گندم نمیدهند ومیگویند فشند زمینهایش درجه پنج می‌باشد..پس چرا مجوزباغ ویلا صادرنمیکنند تابتوانندمردم استفاده.بهینه راببرند

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود