18 خرداد 1394
شماره خبر: 143433

طرح ضیافت الهی در 8 بقعه متبرکه شهرستان ساوجبلاغ برگزار می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

طرح ضیافت الهی در 8 بقعه متبرکه شهرستان ساوجبلاغ برگزار می‌شود


حجت الاسلام و المسلمین سراغی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ گفت: طرح ضیافت الهی امسال از ۲۷ خرداد تا ۲۷ تیر، در سطح 8 بقعه متبرکه و امامزادگان شاخص شهرستان ساوجبلاغ برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سراغی بیان داشت: طرح ضیافت الهی از برنامه‌های اوقاف و امور خیریه است که هر ساله همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف ساوجبلاغ با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است که بتوانیم از برکات ضیافت الهی آن استفاده کنیم بیان کرد: طرح ضیافت الهی امسال از 27 خرداد تا 27 تیر، در سطح 8 بقعه متبرکه و امامزادگان شاخص شهرستان ساوجبلاغ به شرح امامزاده جعفر(ع) هشتگرد ، امامزاده عبدالقهار(ع) ورده ، امامزاده یحیی (ع) دوزعنبر،امامزاده اسماعیل (ع) زکی آباد،امامزادهبی بی قزلر(س) اغشت،امامزاده عبداله(ع)چندار،امامزاده هشم (ع) عرب آباد،امامزاده طاهر و مطهر(ع) فشند برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام سراغی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح برگزاری برنامه‌های متنوع ویژه ماه مبارک رمضان با حضور مبلغان اعزامی از قم و روحانیان بومی در دستور کار قرار گرفته است. رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ عنوان کرد: همچنین در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مراسم استقبال از این ماه پرخیر و برکت با حضور عموم مردم و جمعی از مسؤولان به همراه اجرای مراسم غبارروبی و عطرافشانی و قرائت مناجات شعبانیه پیامبر(ص) و دعای وداع امام سجاد(ع) در بقاع متبرکه ساوجبلاغ برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام سراغی، برپایی خیمه‌های معرفت را از دیگر برنامه‌های این ماه عنوان و تصریح کرد: در این خیمه‌ها غرفه‌های مختلف شامل پاسخگویی به مسائل شرعی، گفتمان دینی، تصحیح قرائت نماز، مشاوره برای خانواده‌ها و جوانان، مشاوره وقف، غرفه کودک با عنوان قرآن بخوان جایزه بگیر و سخنرانی روزانه در کل ماه رمضان دایر خواهد بود.رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ خاطرنشان کرد: مراسم شب‌های قدر، برپایی نمایشگاه و کلاس‌های تفسیر، محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی، استانی و مصری و برپایی نماز عید فطر در امامزادگان از دیگر برنامه‌های این اداره در ماه مبارک رمضان است. حجت‌الاسلام عباسیان با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی، ایجاد پایگاه‌های مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی، ترتیل‌خوانی و جزء‌خوانی قرآن، اجرای ویژه‌برنامه‌های لیالی قدر، نمایشگاه‌های فرهنگی، سخنرانی و قرائت ادعیه مشترک ماه رمضان، کلاس‌های احکام بانوان و برگزاری دوره‌های قرائت و آموزش حفظ قرآن، مراسم مناجات با خدا، اطعام روزه‌داران، مراسم ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، مراسم روز قدس و برپایی نماز عید فطر و... را از جمله برنامه‌های این ماه برشمرد./842/ت303/ب

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود