19 خرداد 1394
شماره خبر: 143465

ایرنا و سازمان ملی استاندارد ایران تفاهمنامه همکاری امضا کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ایرنا و سازمان ملی استاندارد ایران تفاهمنامه همکاری امضا کردند


خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و سازمان ملی استاندارد ایران، با توجه به تمایل و علاقمندی موجود و به منظور تقویت روابط دو جانبه و گسترش همکاری ها در چارچوب موضوعات خبری و تبادل اطلاعات، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
این تفاهمنامه در جریان حضور محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در همایش مدیران ستادی و استانی سازمان ملی استاندارد ایران در محل این موسسه در کرج، بین وی و خانم نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد به امضا رسید. تبادل اطلاعات و استفاده از ظرفیت، امکانات و خدمات خبری، فرهنگی و پژوهشی دوجانبه، تشکیل شورا و یا کمیته مشترک به منظور برنامه ریزی و برگزاری نشست های تخصصی و جلسات کارشناسی در جهت تبیین نیازهای دو طرف و توسعه همکاری های دو جانبه از زمینه های همکاری در این تفاهمنامه ذکر شده است. تشکیل ستادهای خبری مشترک برای پوشش رسانه ای برنامه ها، مناسبت ها و بحران های ملی و بین المللی، انجام بازدیدهای متقابل حرفه ای به منظور آشنایی و تعامل بیشتر نمایندگان دو طرف و معرفی نمایندگان دو طرف به منظور ایجاد ارتباط حرفه ای مستمر با یکدیگر از دیگر موضوعات همکاری در قالب این تفاهمنامه است. در این تفاهمنامه که به مدت یکسال به اجرا در می آید، استفاده از ظرفیت های خبری و اطلاع رسانی ایرنا به منظور تنویر افکار عمومی و معرفی فعالیت ها، عملکرد و توانمندی های سازمان استاندارد، ارایه خدمات خبری آرشیوی اعم از اسناد و تصاویر خبری در خصوص فعالیت های سازمان و تولید و ارایه بولتن های خبری تخصصی متناسب با نیاز سازمان، تهیه و تولید فیلم های خبری و آموزشی از موضوعات مدنظر استاندارد، انجام پروژه های تحقیقاتی و نظرسنجی بر اساس توافق واحدهای پژوهشی دو طرف مورد تاکید قرار گرفته است. تغذیه اطلاعاتی و خبری و توسعه و تقویت پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد متناسب با سیاست های خبری ایرنا، برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری برای سازمان استاندارد متناسب با ظرفیت های آموزشی دانشکده خبر و همکاری ستاد، مراکز و نمایندگی های داخلی و خارجی ایرنا با ستاد، نمایندگی های داخلی و خارجی سازمان ملی استاندارد در زمینه اطلاع رسانی به مردم از دیگر محورهای یاد شده در این تفاهمنامه است. در این تفاهمنامه همچنین همکاری، مساعدت و فراهم کردن شرایط و امکانات مورد نیاز به منظور حضور خبرنگاران، عکاسان، کارشناسان و مدیران ایرنا در مراسم، مناسبت ها و برنامه های تخصصی سازمان ملی استاندارد، مورد تاکید قرار گرفته است. عضویت ایرنا در کارگروه اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد به منظور تبادل اطلاعات و برنامه ریزی برای پوشش خبری و تصویری مناسب فعالیت های سازمان ملی استاندارد در برنامه های ملی و بین المللی، هماهنگی و همکاری های حرفه ای نمایندگان سازمان در سطح ملی، استان ها و ادارات کل با نمایندگی های ایرنا در سطح بین المللی به منظور تبادل اطلاعات از دیگر محورهای همکاری در قالب این تفاهمنامه است.
در این تفاهمنامه بر تدوین استانداردهای خبر و تجهیزات خبری برای ایرنا، مساعدت به ایرنا برای همکاری های علمی با پژوهشگاه استاندارد و اجرای پروژه های تحقیقاتی متناسب با ظرفیت های موجود از سوی سازمان ملی استاندارد ایران تاکید شده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود