19 خرداد 1394
شماره خبر: 143471

عاملان شهادت افسر آگاهي استان البرز در لرستان دستگير شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

عاملان شهادت افسر آگاهي استان البرز در لرستان دستگير شدند


فرمانده انتظامي استان لرستان در جمع خبرنگاران ، از دستگيري چهار نفر از سارقان مسلح و عاملان شهادت افسر آگاهي استان البرز در لرستان خبر داد.
سردار "محمد قنبري" در جمع خبرنگاران استان ، گفت: سارقان مسلح و عاملان شهادت افسر آگاهي استان البرز که در هفتم اسفندماه 93 نيز در محله اسدآبادي خرم آباد با تير اندازي باعث فوت يک نفر و مصدوم شدن فردي ديگر شده بودند زماني که خود را در محاصره کامل پليس آگاهي استان ديدند اقدام به خوردن مواد شيميايي براي فرار از مجازات کردند. اين مقام انتظامي در ادامه افزود : متهمان در بازجويي ها و تحقيقات فني لب به سخن گشوده و به حادثه يک ماه پيش در شهرستان کرج که به قصد سرقت مسلحانه طلا فروشي در خيابان دشت بهشت اعتراف و در جزئيات آن اذعان کردند ، زماني که با يک دستگاه پرايد سرقتي در حال تردد در خيابان بوده به گشت پليس آگاهي با دو نفر سرنشين برخورد که ماموران به سمت آنها تير اندازي و متهمان نيز که دو قبضه سلاح کلاشينکف در دست داشته اند اقدام به تير اندازي به سمت ماموران نموده که متاسفانه يکي از کارکنان ناجا به شهادت رسيده و خودرو سرقتي را در انتهاي همان خيابان رها نموده و متواري مي شوند. سردار "قنبري" در ادامه اظهار داشت: با توجه به شرارتهاي متعدد و درگيري هاي مسلحانه توسط متهمان از جمله قتل، تير اندازي هاي مختلف در شهرستان هاي استان و سرقت به عنف و ... موضوع دستگيري آنان به طور ويژه در دستور کار پليس لرستان قرار گرفته که با استفاده از اقدامات پليسي و استفاده از منابع ، مخفيگاه متهمان شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه محل اختفاي آنان در محاصره قرار گرفته که متهمان به محض اطلاع از محاصره پليس، اقدام به خوردن مواد شيميايي نمودند. که توسط ماموران دستگير و در مخفيگاه آنان يک قبضه سلاح کلت کمري نيز کشف و ضبط گرديد. در تحقيقات به عمل آمده چهار متهم دستگير شده به جرايم ارتکابي به شرح ذيل اعتراف کردند. 1- قتل مرحوم محمد ولي پوري سپهوند در تاريخ هفتم اسفندماه 93 در شهرستان خرم آباد توسط متهم علي سپهنودي با استفاده از کلت کمري. 2- متهمان چندي پيش حين بدرقه يکي از مجرمان توسط کارآگاهان آگاهي به زندان برنامه ريزي جهت فرار وي را داشتند که قبل از هرگونه اقدام با هوشياري ماموران و اطلاع از موضوع با آنان به صورت مسلحانه درگير که متعاقب آن پس از تعقيب و گريز و تير اندازي از محل متواري گرديدند. 3- سرقت به عنف يک دستگاه پرايد در شهرستان کرج به قصد سرقت مسلحانه از طلافروشي که با تعقيب و گريز مامورين مواجه و به دنبال آن اقدام به تيراندازي و شهادت يکي از ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان کرج نمودند. 4- سرقت مسلحانه از طلا فروشي شهرستان دزفول. 5- با توجه به تطبيق پوکه هاي به جا مانده در صحنه هاي جرم از طريق سيستم آرسنال ، متهمان اقدام به هفت فقره تير اندازي به منازل اشخاص در شهرستان هاي خرم آباد، بروجرد و دورود نموده اند. فرمانده انتظامي لرستان با بيان اين موضوع که با توجه به وخامت حال متهمان ، توسط نيروهاي اورژانس و عوامل بهداري انتظامي استان به مرکز درماني منتقل که دو نفر از آنان به علت عوارض مواد شيميايي استفاده شده فوت کرده و تحقيقات کماکان در خصوص ساير جرايم ارتکابي از دو متهم تحت درمان، ادامه دارد.
وي اظهار داشت : در اين مدت مقام قضائي گام به گام با ماموران پليس همکاري لازم را داشته اند. "قنبري" در پايان به مخلان نظم و امنيت جامعه هشدار داد ، چتر امنيتي پليس در سراسر استان گسترده است و اجازه هيچ گونه عرض اندامي به متخلفان نخواهد داد.





منبع:پایگاه خبری پلیس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود