21 خرداد 1394
شماره خبر: 143627

شیطان تمام تلاش خود را برای نابودی انسان به کار می‌گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

شیطان تمام تلاش خود را برای نابودی انسان به کار می‌گیرد


نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه دشمنی‌های شیطان علیه انسان هیچ‌گاه تمامی ندارد ،گفت:شیطان تمام تلاش خود را برای نابودی انسان به کار می‌گیرد.
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در جلسه درس اخلاق این هفته با تبیین دشمنی‌های تمام ناشدنی شیطان علیه انسان اظهار داشت: براساس حدیث معراج اهل آخرت روزی 70 بار برای اینکه در مقابل شیطان ایستاده و مجاهده می‌کنند می‌میرند و افراد عادی اینگونه نیستند. وی افزود: 70 بار مرگ اهل آخرت به خاطر مجاهده و جهاد با هوی و مقابله و مبارزه با شیطان بوده و این نوع ایستادگی در افرادی معمولی روزی 1 بار است. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه شیطان از هر ترفندی و راهی برای گمراهی انسان استفاده می‌کند بیان کرد: روایاتی متعددی در مورد مراقبت انسان از خود در مقابل شیطان بیان شده و آیات زیادی نیز در قرآن کریم در این مورد نازل شده است. وی با اشاره به اینکه قرآن شیطان را دشمن انسان خطاب می‌کند، تاکید کرد: شیطان مانند خون در رگ انسان جریان دارد و با هر ترفندی سعی در گمراهی و منحرف کردن انسان از مسیر اصلی دارد. امام جمعه کرج با بیان اینکه هر انسان مومنی باید خود را برای مقابله با دشمنی‌های شیطان آماده کند، متذکرشد: هرکه از یاد خدای تعالی روی برگردانده و توجه خود را از مخلوق بردارد شیطان همنشینش می‌شود. آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه شیطان زندگی را برای کسانی که از خدای تعالی روی برگردانده سخت می‌کند، گفت: شیطان با نفوذ در انسان و تاثیر‌گذاری بر وی عیش و خوش زندگی را از انسان می‌گیرد. نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه تاکیدات فراوانی بر جلوگیری از نفوذ شیطان در انسان بیان شده است،افزود: شیطان با برنامه‌هایی که در راستای انحراف انسان دارد در مال و اولاد انسان نفوذ کرده و در این زمینه با انسان شریک می‌شود. وی با اشاره به اینکه رباخواری و رواج این موضوع در جامعه از نمونه‌های نفوذ و شراکت شیطان با انسان در مال است، بیان کرد: ربا خواری و رواج آن که به تعبیرآیات قرآن شمشیر کشیدن به سوی خداست از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد که شیطان با انسان در مالش شریک است. امام جمعه کرج با بیان اینکه شراکت شیطان در فرزند نیز از آفات و بلاهای دیگر است، گفت: تحریک شیطان برای به دست آوردن مال حرام و استفاده از این مال برای رزق فرزند تاثیر بدی بر فرزند گذاشته و اینگونه شیطان با فرزند انسان شریک می‌شود. رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به دشمنی های شیطان و تلاش برای گمراهی انسان خاطرنشان کرد: برخی اوقات با ترفندهای شطان انسان به شدت تنزل جایگاه پیدا کرده و از شیطان نیز پست تر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این انسان با تاثیر پذیری از شیطان به حدی می‌رسد که وجود خدای تعالی را منکر می‌شود ،گفت: جایگاه انسان گاهی به حدی تنزل می‌یابد که ملحد شده و خدای تعالی را منکر می‌شود و این انسان از شیطان نیز پست‌تر است. امام جمعه کرج با بیان اینکه شیطان وعده‌ای جزء فریب و به تباهی کشاندن انسان ندارد، تصریح کرد: شیطان وعده‌ای به جز فریب و گمراهی انسان ندارد و همه موارد زشت و بد را در نظر انسان خوب و زیبا نشان می‌دهد. وی با بیان اینکه مبارزه به شیطان و ترفندهای آن تا پایان حیات انسان ادامه دارد تاکید کرد: حضرت علی (ع) در مورد مبارزه به شیطان فرموده‌اند با تمام توان و نیرو برای مبارزه با شیطان مهیا شوید و با تمام توان بر شیطان غلبه کنید. امام جمعه کرج با اشاره به اینکه قلب انسان حرم خداست و متعلق به مخلوق است، بیان کرد: بر طبق فرمایش حضرت علی (ع) انسان‌هایی که گرفتار می‌شوند به جای تکیه بر خدا بر شیطان تکیه کرده‌اند. آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه شیطان برای نفوذ در انسان وقت زیادی را صرف می‌کند گفت: شیطان برای گمراهی انسان تلاش زیادی کرده و برای مبارزه با این گمراهی نیاز است که انسان مراقبه نفس داشته باشد. وی با بیان اینکه شیطان حتی به خودش نیز رحم نمی‌کند، بیان کرد: شیطان آنفدر بی‌رحم است که حتی به خودش هم رحم نکرد و 6000 سال عبادت در راه خدای تعالی را دود کرد.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود