27 خرداد 1394
شماره خبر: 144006

اجرای طرح ملی بررسی کیفیت زندگی ،سلامت روان و مشکلات شغلی جامعه کار وتوليد دراستان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اجرای طرح ملی بررسی کیفیت زندگی ،سلامت روان و مشکلات شغلی جامعه کار وتوليد دراستان البرز


حسين فلاح نژاد ،معاون امور اجتماعي اداره كل تعاون،كارورفاه اجتماعي استان البرز از اجراي طرح ملي بررسي كيفيت زندگي، سلامت روان و مشكلات شغلي جامعه كاروتوليد از سوي اين اداره كل در استان البرز خبر داد.
حسين فلاح نژاد معاون اجتماعي اين اداره كل در اين زمينه اظهار داشت :طرح ملی بررسی کیفیت زندگی، سلامت روان و مشکلات شغلی جامعه کار و تولید کشور توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نیمه دوم خرداد ماه سال جاری به طور همزمان در همه استان‌های کشور آغاز شده است. وي در رابطه با نحوه اجراي اين طرح در استان البرز اظهار داشت : اين طرح ملي با انتخاب تعدادي از واحدهاي توليدي در سطح استان از سوي اداره كل تعاون،كارورفاه اجتماعي اجرا مي گردد و پرسشنامه اي 8 برگي با 178 سئوال بين 400 نفر از كارگران واحدهاي صنعتي و توليدي توزيع مي گردد.
فلاح نژاد در زمينه محتواي سئوالات مطرح شده در پرسشنامه هاي بيان داشت : سئوالات پرسشنامه مذكور در زمينه كيفيت زندگي كاري و شغلي، مشكلات كارگران در محيطهاي كارو توليد ،استرس شغلي و مقياس scl-25(مقیاس رایج در سنجش آسیب های روانی) مي باشد و پرسشنامه ها پس از پاسخگويي كارگران( بدون ذكر نام فرد) جمع آوري و داده ها جهت تحليل به وزارت متبوع ارسال مي گردد. وي از تعيين کارشناسان اداره کل به عنوان پرسشگر اين طرح ملي خبر داده و خاطر نشان كرد : كارشناسان حوزه اجتماعي اين اداره كل بعنوان پرسشگر انتخاب و در این زمینه آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند و مقرر شد پرسشنامه ها تا پایان تیر ماه سال جاری در محل واحدهاي توليدي و صنعتي مورد نظر تکمیل و پس از جمع آوري ،نتایج به وزارت متبوع اعلام گردد. معاون امور اجتماعي اداره كل تعاون ،كار استان با اشاره به اهميت سلامت روان در فعاليتهاي اجتماعي بويژه مسائل شغلي گفت: سلامت روان یکی از موضوعات عمومی و اجتماعی هر جامعه است و باید همانطور که به سلامت جسمی كارگران توجه می‌شود سلامت روان آنان در محيط كار مورد توجه ويژه قرار گيرد و با فراهم آوردن زمينه هاي بهبود سلامت روان نيروي كار مي توان بهره وري ، انگيزه شغلي و بهبود كيفيت كارو توليد در واحدهاي توليدي را افزايش داد. شايان ذكر است اين طرح هم اكنون در حال اجرا در واحدهاي توليدي استان مي باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود