31 خرداد 1394
شماره خبر: 144245

طلاق توافقی در البرز ۱۲ درصد بیشتر از کل کشور است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

طلاق توافقی در البرز ۱۲ درصد بیشتر از کل کشور است


رییس کل دادگستری استان البرز میزان طلاق توافقی در این استان را ۱۲ درصد بیشتر از کل آمار موجود در کشور اعلام کرد.
نشست خبری رییس کل دادگستری استان البرز، با حضور دادستان عمومی و انقلاب کرج، رییس محاکم عمومی و انقلاب کرج، معاون قضایی و رییس شورای حل اختلاف استان البرز در محل دادگستری استان برگزار شد. احمد فاضلیان با تبریک هفته قوه قضاییه اظهار کرد: نقش اصحاب رسانه در انتقال اخبار به مسئولان به ویژه مسئولان قضایی برجسته و ویژه است.وی در ادامه گفت: به آزادی بیان اعتقاد راسخ دارم و امیدوارم شرایطی فراهم شود که خبرنگاران با امنیت کامل شغلی به رسالت خود بپردازند. این مسئول در ادامه افزود: رسانه ها باید بدون نگرانی به نقد بپردازند و مسئولان باید پاسخگو باشند قوه قضایی آمادگی پذیرش نقد را دارد. فاضلیان از اهالی رسانه استان خواست تا با توجه به اصول قوانین به خط قرمزها احترام بگذارند.
۵۰۰ هکتار از اراضی ملی در سالهای اخیر در البرز رفع تصرف شد
رییس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: در سال گذشته، ۳۲۲ هزار پرونده وارد شعبات شد و با توجه به پرونده های موجود از سالهای گذشته ۳۲۹ هزار پرونده مخدومه اعلام شد. وی در ادامه با اشاره به جرائم استان گفت: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح، توهین به اشخاص عمومی، ایراد صدمه بدنی، تخریب، نگهداری و حمل مواد مخدر بالاترین جرائمی هستند که در استان البرز به وقوع می پیوندد. وی در ادامه نبود اردوگاه اجباری ترک اعتیاد در البرز معضلی بزرگ دانست و گفت: بیشترین حجم سرقت ها توسط معتادان انجام می شود به همین منظور ضروری به نظر می رسد که اردوگاه اجباری ترک اعتیاد در استان راه اندازی شود. فاضلیان با اشاره به اینکه در کشور به ازای هر ۱۰۰ نفر ماهیانه ۷۶ پرونده وارد شعبات دادگستری می شود، گفت: این وضعیت در البرز ۳۱ درصد بالاتر از شاخص کشوری است. این مسئول با اشاره به اینکه استان البرز در ضرب و جرح رتبه ۱۲ در کشور را دارد، افزود: مطالبه وجه، مطالبه چک، مطالبه خسارت، مطالبه نفقه، طلاق توافقی مهمترین دعای حقوقی در البرز است. فاضلیان تعداد پرونده های مربوط به منابع طبیعی را یک هزار و ۴۵۲ فقره اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۵۵ فقره پرونده مخدومه شده است و ۵۰۰ هکتار اراضی در البرز رفع تصرف شد. این مسئول افزود: در اسفندماه سال گذشته در دو روستای گرجین و سیاهکلان ۲۳ هکتار زمبن با ارزش ریالی ۵۰ میلیارد تومان رفع تصرف شد. رییس کل دادگستری البرز از تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در استان خبر داد و گفت: موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز برای دستگاه قضا از اهمیت ویژه برخوردار است و با جدیت پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی می شود.
کارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادی در البرز تشکیل شد
در ادامه این نشست حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب کرج با اشاره به اینکه احیای حقق مردم از وظایف دادگستری است، اظهار کرد: تامین امنیت مردم در جامعه موجب افزایش سرمایه گذاری ها و آسایش شهروندان می شود. شاکرمی مزاحمت تلفنی را یکی از بارزترین جرائم در شهرستان کرج پس از سرقت و ضرب و جرح اعلام کرد و گفت: ریشه اعتیاد فقر بیکاری است و ریشه جرائمی مانند مزاحمت تلفنی را باد در فرهنگ جستجو کرد. این مسئول در ادامه نشست با اشاره به رفع تصرف اراضی ملی گفت: دستگاه قضا متولی زمین نیست. متولی تغییر کاربری جهاد کشارزی است که با همکاری نیروی انتظامی باید از تغییر اراضی کشاورزی جلوگیری کند اگر متخلفان به تخلف ادامه دادند دستگاه قضا وارد عمل می شود. دادستان عمومی و انقلاب کرج در پاسخ به این پرسش که شنیده شده است در البرز پرونده مفاسد اقتصادی بزرگی در حال بررسی است، آیا صحت دارد یا خیر؟ گفت: بله پرونده ها در حال بررسی است و سازمان بازرسی کل کشور در این قضیه ورد پیدا کرده است با تکمیل اطلاعات احکام صادر می شود. وی در پایان با اشاره به اینکه کارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادی در البرز تشکیل شده است، افزود: در این کارگروه تسهیلات اعطایی از سوی بانکها به افراد بررسی می شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود