20 خرداد 1392
شماره خبر: 26743

نگرانی از آمار بالای طلاق توافقی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

نگرانی از آمار بالای طلاق توافقی


سپیدارآنلاین: رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرج از آمار بالای طلاق توافقی بین زوج های جوان ابراز نگرانی کرد و مهمترین عامل آن را مباحث اقتصادی و اختلافات فرهنگی عنوان کرد.
دومین نشست خبری از سلسله نشست های خبری مسئولان دادگستری استان البرز به مناسبت هفته قوه قضائیه با اصحاب رسانه در محل دادگستری استان برگزار شد. در اولین بخش از این نشست محمد باقر مازنی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرج پیرامون مباحث مختلف در حوزه فعالیتش سخن گفت و سپس به سوالات متعدد خبرنگاران پاسخ داد. رده سنی زوج های در طلاق توافقی کمتر از 30 سال است رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرج در خصوص وضعیت پرونده های دادگاه های خانواده و آمار طلاق در شهرستان کرج گفت: استاندارد ارجاع پرونده در هرماه به دادگاه ها حداکثر 120 پرونده است در حالی که دادگاه های خانواده شهرستان کرج ماهانه به حدود 250 فقره پرونده رسیدگی می کنند. محمدباقر مازنی ادامه داد: سال گذشته حدود 32 هزار پرونده به دادگاه های خانواده کرج ارجاع داده شد که به همین میزان نیز پرونده در دادگاه ها مختومه شد. وی با اشاره به آمار طلاق در سال 91 اعلام کرد: از حدود 32 هزار پرونده ارجاعی به دادگاه های خانواده حدود شش هزار و یکصد فقره پرونده مربوط به طلاق توافقی بین زوجین بوده است که اغلب رده سنی زیر 30 سال را داشته اند. رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرج ادامه داد: از تعداد پرونده های یاد شده در سال گذشته عدم امکان سازش دو هزار و 644 پرونده را به خود اختصاص داده است که 848 مورد به درخواست زوجه و 200 فقره به درخواست زوج بوده است. مازنی با ابراز نگرانی از آمار بالای طلاق توافقی گفت: مهاجر پذیر بودن استان البرز به خصوص شهرستان کرج و وجود سلایق و فرهنگ های متفاوت و همچنین مشکلات اقتصادی موجب افزایش این آمار شده است و متاسفانه برخی دستگاه ها که باید در ترویج امر ازدواج صحیح گام بردارند جوابگوی عملکردشان نیستند. وی تاکید کرد: با تقویت واحد مددکاری در دادگاه های خانواده 160 پرونده منتهی با صلح و سازش شد اما موج این مساله و طلاق های سطح شهرستان نگران کننده است.
علل اقتصادی مقدمه طلاق
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرج با اشاره به مطالبه مهریه و نفقه از سوی زوجه گفت: در دادگاه ها دو نوع دعاوی با بار مالی وجود دارد که در سال گذشته پنج هزار و چهار فقره مطالبه مهریه از سوی زوجه به دادگاه های خانواده ارجاع داده شده که نسبت به سال 90 حدود 800 فقره افزایش داشته است. مازنی ادامه داد: همچنین میزان درخواست نفقه در سال 90 سه هزار و 433 فقره بوده است که این آمار در سال 91 به شش هزار و 476 فقره پرونده افزایش یافته است. وی گفت: این آمار حاصل وضعیت نامناسب اقتصادی خانواده ها است که مقدمه طلاق می شود.
2 شعبه به شعب دادگاه خانواده در کرج افزوده می شود
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرج گفت: در مجموعه دادگستری شهرستان کرج حدود 60

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود