3 تیر 1394
شماره خبر: 144448

بدون ملاحظه با موارد مخدر برخورد شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بدون ملاحظه با موارد مخدر برخورد شود


آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در دیدار کارکنان دادگستری استان البرز با وی که به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام شد با تبریک ماه مبارک رمضان و ایام هفته قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد که همه از نعمات این ماه پربرکت بهره‌مند شوند.
وی با تمجید از اقدامات و خدمات شهید بهشتی به انقلاب به این تعبیر حضرت امام خمینی(ره) در تایید جایگاه معمار دستگاه قضا اشاره کرد که «شهید بهشتی یک ملت بود». نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه در اسلام یکی از مهمترین شئونات حکومت، قضاوت است، اظهار داشت: وقتی عدالت بخواهد خود را نشان دهد در دستگاه قضایی است که تبلور و نمود پیدا می‌کند. وی ادامه داد: در روایات اسلامی متعددی شأن قاضی بیان شده و در این منابع شأن قاضی به دلیل جایگاه حساسی که دارد بالاتر از اجتهاد دانسته شده است به دلیل اینکه وی حاکم میان خصومت است و این غیر از مفتی است که فتوا می‌دهد یا مجتهدی است که شأنش استنباط است. امام جمعه کرج با اشاره به اینکه خطر آسیب‌پذیری برای قضات بیشتر است، گفت: باید با حفظ شئونات قضاوت کرد، قاضی به دلیل جایگاهی که دارد بر لبه پرتگاه نشسته است. وی افزود: قاضی اقامه کننده عدل است و باید در داوری بین طرفین دعوا، عدل را رعایت کند تا آرامش را ایجاد کند و ظلم و تعدی را از بین ببرد؛ بنابراین عادل بودن قاضی از ضروریات و الزامات فقه است در غیر این صورت وی نمی‌تواند در برابر ظلم و تعدی اقدامی انجام دهد. آیت الله حسینی همدانی با یادآوری اینکه فعلیت عدل توسط قاضی صادر می‌شود که به آن «عدالت فعلی» می‌گویند، اظهار داشت: استقلال قاضی از مباحث مهم مطرح شده درباره قضاوت است که از دو جنبه استقلال درونی و بیرونی حائز اهمیت است. وی اضافه کرد: قاضی باید از درون مستقل باشد، کسی که از درون مستقل نیست جیره‌خوار است و سر سفره دیگران نشسته و صلاحیت قضاوت ندارد. رئیسشورایفرهنگعمومیاستانالبرز تاکید کرد: عده‌ای همواره تلاش می‌کنند تا نفسشان سالم بماند و آن را به جایگاه رفیعش برسانند، آن‌ها مسیر اصلی را ذات ربوبی می‌دانند این افراد مراقب خود هستند و قلبشان را در اختیار دیگری قرار نمی‌دهند. وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) که ایشان بر دروازه‌بانی قلب تاکید می‌کنند گفت: کسی که قلب خود را در اختیار دارد دشمن بیرونی و گناه را پس می‌زند. نمایندهولیفقیهدراستانالبرز افزود: عده‌ای دیگر هستند درون خود را پاک نکرده‌اند و دیوار و حصاری ندارند، این افراد آماده و در معرض هر نوع گناه و آلودگی هستند و بر خلاف گروه اول فاقد استقلال درونی هستند. وی با تاکید بر اینکه هرکس دارای مسئولیت سنگینی است باید معنویت را در خود تقویت کند، تصریح کرد: قاضی باید مستقل باشد یعنی باید از درون شخصیتی پیدا کرده باشد که کسی نتواند به وی نفوذ کند.
امامجمعهکرج اضافه کرد: استقلال درونی باعث می‌شود استقلال بیرونی خودبه خود ایجاد و خود را نشان دهد. فردی که از درون زیربار نرود از بیرون هم زیر بار تطمیع و ظلم نمی‌رود؛ تمام شخصیت قاضی حول محور استقلال درونی است. وی با اشاره به اینکه باید به عنوان کارگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم وظایفمان را به درستی انجام دهیم اظهار داشت: مواد مخدر در استان البرز همانطور که رئیس کل دادگستری استان هم گفت مشکل بزرگی است که باید بدون ملاحظه در برخورد با آن اقدام شود تا مواد مخدر در استان ریشه‌کن شود. آیت الله حسینی همدانی همچنین تقویت نظارت بر دستگاه قضا را خواستار شد و گفت: دستگاه قضا با صلابت خود نباید در برابر مجرمان کوتاه بیاید و مجرمی که سلامت و حیات جامعه را از تهدید می‌کند مانند گیاه هرزی است که باید آن را از بین برد. وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا بدون ملاحظه و مداهنه با تصرف منابع طبیعی و اراضی ملی مقابله کند، اظهار داشت: بنده نیز با توجه به اینکه موضوع مورد تاکید رهبری است به عنوان نماینده ایشان در استان موضوع را با رویه سابق و به جد پیگیری خواهم کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود