6 تیر 1394
شماره خبر: 144575

رییس کل دادگستری البرز از ندامتگاه مرکزی کرج دیدن کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

رییس کل دادگستری البرز از ندامتگاه مرکزی کرج دیدن کرد


احمدفاضلیان رییس کل دادگستری استان البرز به همراه حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب کرج، محمدباقر مازنی رییس محاکم عمومی و انقلاب کرج و جمعی دیگر از قضات و مسوولان دادگستری به مناسبت هفته قوه قضاییه از ندامتگاه مرکزی کرج دیدن کرد.
در این دیدار که بیش از سه ساعت به طول انجامید، جبار باقری مدیرکل زندان های استان البرز و تعدادی از مسوولان زندان مرکزی کرج، رییس کل دادگستری و هیئت همراه وی را همراهی کردند.
رییس کل دادگستری استان البرز در این دیدار ضمن بازدید از بهداری مرکزی زندان، محل ملاقات های عمومی و بندهای جرایم عمومی و مالی از نزدیک در جریان شرایط نگهداری زندانیان و مشکلاتی که زندانبانان و زندانیان با آن ها درگیر هستند، قرار گرفت. رییس کل دادگستری استان البرز در حین بازدید از بندهای عمومی زندان مرکزی کرج با زندانیان ابراز امیدواری کرد که آنها از اشتباهاتی که منجر به حبس آن ها شده درس بگیرند و پس از پایان دوران محکومیت به فکر تصحیح رفتارهای اشتباه گذشته خود باشند. فاضلیان همچنین تاسی از آموزه های قرآنی و دینی را کمک بزرگی برای زندانیان دانست که در دوران حبس می تواند تحول درونی بزرگی را در آن ها خلق کند. از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای این دیدار امکان طرح و رسیدگی به مشکلات برخی از زندانیان بود که در آن رییس کل دادگستری استان البرز، دادستان عمومی و انقلاب کرج، رییس محاکم عمومی و انقلاب کرج، دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ و مدیرکل زندان های استان البرز به شکل رودرو در جریان مشکلات زندانیان قرار گرفتند و در موارد لزوم دستوراتی را برای تسریع یا بازنگری در رسیدگی به پرونده ها صادر کردند. در پایان این دیدار، مدیرکل زندانهای استان البرز میهمانان خود را در جریان اقدامات انجام شده در ندامتگاه مرکزی کرج قرار داد. وی مشکلات مربوط به فضا و کمبود امکانات برای حمل و نقل زندانیان به محاکم را از مشکلات عمده این زندان برشمرد و گفت: این زندان پذیرای تعداد زندانیانی بیش از ظرفیت استاندارد تعریف شده برای آن است. رئیس کل دادگستری استان البرز نیز با تقدیر از تلاش های باقری مدیر کل زندانهای استان البرز و همکاران وی که با حداقل امکانات سعی می کنند فضایی استاندارد و منظم را برای زندانیان فراهم کنند گفت: کاری که شما انجام می دهید بسیار سخت و مقدس است. فاضلیان تصریح کرد: هدف از زندان در جمهوری اسلامی ایران، ایجاد فرصت های جداگانه و جدید است و فلسفه زندان با هدف اصلاح است نه انتقام. وی افزود:شرایط نگهداری زندانیان در این زندان استاندارد نیست و باید با یک برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت هم تعداد زندانیان را کاهش داد و هم فکری جدی برای برطرف کردن مشکلات انجام داد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود