13 تیر 1394
شماره خبر: 144956

امام جمعه کرج: کشور با تحقق اقتصاد مقاومتی درمان می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

امام جمعه کرج: کشور با تحقق اقتصاد مقاومتی درمان می شود


نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه مردم و مسوولان باید به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی باشند، گفت: درمان اقتصاد کشور با اقتصاد مقاومتی امکان پذیراست.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کرج، افزود: تمام حرف ها در زمینه اقتصاد مقاومتی ازسوی مقام معظم رهبری گفته شده و باید اهتمام جدی تر به آن داشت. یکی از مشکلات فعلی اقتصاد ما این است که هنوز اقتصاد مقاومتی اجرا نشده است. وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و ثروت جامعه را افزایش می دهد و حرکتی راهبردی برای حفظ استقلال اقتصادی کشور است. وی دولتی بودن اقتصاد و وابسته بودن به نفت را دو معضل مهم در بحث اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: برای هر کدام از این موضوعات در اقتصاد مقاومتی اهدافی دیده و تبیین شده است. حسینی همدانی خاطرنشان کرد: برای دولتی بودن اقتصاد و رفع مشکل اقتصادی دراین زمینه لازم است مردم وارد میدان اقتصاد شوند و داشتن نیروی جوان و کارآمد تحقق اقتصاد مقاومتی را ممکن کرده که برای تحقق این امر مهم بایدسه دسته برنامه ریزان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در کنار هم باشند. امام جمعه کرج درادامه به بحث مذاکرات هسته ای پرداخت و گفت: امریکا در طول این سال ها نشان داد که غیرقابل اعتماد است و در برخوردها صداقت ندارد بنابراین دربرابرش نباید کوتاه آمد. وی اضافه کرد: عده ای در داخل تلاش می کنند چهره منفور امریکا را خوب نشان بدهند، درحالی که چندین سال پیش این دشمن نظام اسلامی هواپیمای مسافربری ما را مورد هدف قرار داد. وی ادامه داد: درهمین روزهای پایانی مذاکرات شاهد آن هستیم که امریکا ما را تهدید نظامی می کند، از 12سال پیش که بحث مذاکرات هسته ای مطرح شد، با بدعهدی و کج خلقی ازسوی امریکا مواجه بوده ایم.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز یادآورشد: درابتدای مذاکرات هسته ای اعتماد کردیم، 130تحریم دیگر به کشور اضافه شد، این درحالی است که تحریم ها چندان اثر نداشته و با 17 هزار شهید که ترورشده اند مردم ایران اسلامی دست از خواسته به حق خود برنمی دارند. حسینی همدانی تاکید کرد: مردم هویت خود را در موضوع هسته ای می بینند و امروز امریکا به دلیل بدهی های اقتصادی خود بیشتر نیاز به توافق هسته ای دارد. امام جمعه کرج با تاکید براینکه مردم و مسوولان به دنبال توافق خوب هستند، گفت: ملت ایران اسلامی با توکل به خدا هرگز اجازه کشف اسرار نظامی خود و کمرنگ کردن اقتدار ملی را به هیچ کس نمی دهند. خطیب جمعه کرج با اشاره به در پیش بودن شب های قدر ازنمازگزاران روزه دار خواست تا با دعا با توجه به در پیش بودن دو انتخابات مهم در کشور بهترین تقدیر را برای جامعه اسلامی از خداوند متعال درخواست کنند. حسینی همدانی در پایان خطبه های نماز جمعه همچنین با اشاره به بسیاری از مناسبت های این هفته از جمله بزرگداشت علامه امینی، روز قلم، ادبیات کودکان و شهرداری و دهیاری ها به موضوع مهم مسایل شهری پرداخت. وی خطاب به مدیران شهری دراستان البرز به ویژه کرج، گفت: افرادی که در حوزه شهرداری فعالیت دارند باید خود را خادم ملت بدانند چراکه شوراهای اسلامی و شهرداریها با انتخاب مردم بر کرسی نشسته اند. نماینده ولی فقیه دراستان البرز خاطرنشان کرد: هر مشکلی درامور شهری متوجه دو گروه شورا و شهرداری است و برخی از شهرداران ارتباط همیشگی را با مردم ندارند که باید این ارتباط تقویت شود. تذکرات مقام معظم رهبری به مسوولان قوه قضاییه، برنامه ششم توسعه، در پیش بودن راهپیمایی روز قدس و قطعی آب در برخی از مناطق استان البرز ازدیگر موضوعاتی بود که ازسوی امام جمعه کرج مورد توجه قرار گرفت و ازمسوولان خواست تا نسبت به انها توجه لازم را داشته باشند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود