13 تیر 1394
شماره خبر: 144967

ملت و دولت از مواضع خود درمذاکرات هسته ای عقب نشینی نمی کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ملت و دولت از مواضع خود درمذاکرات هسته ای عقب نشینی نمی کنند


امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ گفت: ملت و دولت ایران از مواضع اصولی خود در بهره مندی از دانش بومی و صلح آمیز هسته ای نه تنها عقب نشینی نمی کنند، بلکه از این تفکر دینی دفاع می کنند.
حجت الاسلام محمد تقی ناطقی در خطبه های این هفته نماز جمعه ساوجبلاغ خطاب به کشورهای عضو گروه 1+5 گفت: ملت ایران، دولتمردان، مجلس و قوه قضاییه همه یک صدا و هم دل با رهبر معظم انقلاب اسلامی در دفاع از حق مسلم خود در حقوق دانش هسته ای کشور هستند که این مهم نشان دهنده این است که این گروه باید در روند مذاکرات به خط قرمزهای اعلام شده نگاه ویژه داشته باشند. وی اظهار کرد: شناخت درست دشمن یکی از نکات مهم و تاکیدی رهبر معظم انقلاب در نشست ها و دیدارهای مختلف در کشور است که اگر دشمن را خوب شناختیم فریب او را نمی خوریم. خطیب نماز جمعه ساوجبلاغ با اشاره به اینکه دیدگاه ملت ایران در دفاع از میهن اسلامی ایران، انقلاب و نظام ریشه در تفکر دینی آنان دارد، خاطر نشان کرد: ایدئولوژی اسلام و قران این است که بجز از خداوند از چیز دیگری نترسیم. ناطقی ایستادگی در برابر دشمن را یک فرهنگ غنی دینی و انقلابی در بین مردم ایران عنوان کرد و یادآور شد: ملت ایران برای رسیدن به این اقتدار و عزت هزاران شهید و جانباز تقدیم کرده اند و به همین خاطر است که نمی توانند از حق مسلم خود در این دانش بومی و صلح آمیز که حاصل تلاش فرزندانی انقلابی و ولایت مدار در ایران اسلامی بگذرند.
امام جمعه ساوجبلاغ در ادامه به حمله ددمنشانه ناوگان آمریکایی به هواپیمایی مسافربری جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در آن حمله 298 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند در حالی که فرمانده آن ناوگان از سوی کشورش هم تشویق شد و جایزه هم گرفت. وی ادامه داد: در سال 59 ثروت و دارایی ایران را به دستور امریکا بلوکه کردند تا بتوانند از این طریق در کنار تحریم، ترورها و هزینه های چندین هزار میلیارد دلاری به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزنند. خطیب نماز جمعه ساوجبلاغ در ادامه به درپیش بودن لیالی قدر اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین (ع) شب قدر از هزار ماه بهتر است که لازم است از این فرصت ناب خدایی استفاده کنیم و با انجام تکالیف ویژه این شب از برکات آن برخوردار شویم.
امام جمعه ساوجبلاغ در از استاندار البرز درخواست کرد به وضعیت بحرانی آب در این شهرستان نگاه خاصی داشته باشد و با پیگیری جدی زمینه برخوردار شدن مردم این منطقه را از آب سد طالقان فراهم کند.ناطقی گفت: هم اکنون مردم شهرستان ساوجبلاغ از بی آبی و قطع مکرر آب در این فصل گرم رنج می برند ولی به رغم تلاش مسوولان شهرستان برای مدیریت صحیح منابع آبی و اجرای برنامه ها و طرح های مختلف برای کاهش آثار کم آبی در منطقه ولی این مشکل همچنان پابرجاست و مردم گله مند هستند. شهرستان ساوجبلاغ با 250 هزار نفر جنعیت در 35 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود