7 مرداد 1394
شماره خبر: 146308

صنایع کوچک در سراسر کشور توسعه یابد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

صنایع کوچک در سراسر کشور توسعه یابد


نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه توسعه صنایع کوچک جزئی از اهداف دولت محسوب شود، گفت: دولت و مسئولان امر باید چشم‌انداز بلندمدت تعیین کرده و تقویت این مجموعه‌ها را مدنظر قرار دهند.
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در جلسه دیدار مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز با نماینده ولی‌فقیه در البرز که امروز در محل دفتر امام جمعه کرج با حضور برخی مدیران و رؤسای این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: در دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری چشم‌انداز نظام اسلامی، حرکت به سمت تمدن بزرگ اسلامی است. وی با بیان اینکه لازمه تمدن بزرگ اسلامی فراهم کردن ملزومات و تربیت افراد مورد نظر است، افزود: باید در تربیت نیروی انسانی و زیرساخت‌های مورد نظر در راستای تحقق تمدن اسلامی فعالیت‌هایی را داشته باشیم و زمینه لازم برای این امر را فراهم کنیم. امام جمعه کرج با بیان اینکه تحت احاطه سلطه قرار گرفته‌ایم و همه در تلاش هستند که ما به نوعی زیر سلطه آنها قرار بگیریم، خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش می‌کنند استقلال را که جزئی از اصول انقلاب است را از ما بگیرند. وی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی در همین راستا بر کشور وارد شده است، گفت: ایرانی و مسلمان بودن مردم کشور، معجون و قدرتی را درست می‌کند که کسی را یارای مقابله با آن نیست. نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه امریکا یک مرتبه پس از تسخیر لانه جاسوسی اموال کشور را بلوکه کرد، اظهار داشت: دشمنان نظام با تحریم‌ها در این 35 سال تا حد توان این روند را ادامه داده و مشکلاتی را برای کشور رقم زدند. آیت‌الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه تحریم مربوط به انرژی هسته‌ای نیست و نباید آدرس غلط به دیگران ارائه داد، افزود: نباید اینطور گمان کرد تحریم‌ها به سبب به دست آوردن فناوری هسته‌ای اتفاق افتاد، البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در این مقطع قدری این فشارها بیشتر شد. وی با تاکید بر اینکه در 10 سال اخیر و در زمان تحریم‌ها پیشرفت‌های زیادی در زمینه صنعت دفاعی داشته‌ایم، تصریح کرد: به دست آوردن موشک‌های دوربرد، میان‌برد و کوتاه‌برد در همین مدت انجام شد و هراس دشمنان نیز به این سبب است که با قرار دادن چند موشک در مرزهای غربی کشور، اسرائیل با خاک یکسان می‌شود و این امر خطر بزرگی برای آنان است.
وی با بیان اینکه مرز دفاع از کشور از این کشورها آغاز می‌شود، افزود: برخی متوجه نیستند که ما تامین امنیت کشور و صحنه را از مرزهای کشور فراتر برده‌ایم. امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد ما استقلال نداشته باشیم و در این راستا مباحث صنعتی و زیرساخت‌ها را مورد حمله قرار می‌دهد، گفت: شرکت‌های صنعتی توانمند و بزرگ می‌توانند خود را اداره کنند اما در مورد صنایع کوچک، اجرای اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری از اهمیت بالایی برخوردار است. وی خاطرنشان کرد: برای نشان دادن اقتصاد مقاومتی، باید دستگاه‌ها کار خود را به درستی انجام دهند که در این راستا صنایع کوچک نقش اساسی و بی‌بدیلی ایفا می‌کنند و توسعه این شرکت‌ها باید از اهداف دولت قرار گیرد.
بانک در سیستم اقتصاد مقاومتی، از موانع پیشبرد کار است
آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه بانک در سیستم اقتصاد مقاومتی از موانع پیشبرد کار محسوب می‌شود، تصریح کرد: سیستم بانکداری کشور باتوجه به اینکه کاپیتال غرب در آن وجود دارد، ریشه بانکداری اسلامی ندارد و علی‌رغم تلاش‌ها در مرحله اجرایی، چیزی به جز بانکداری اسلامی است. وی با بیان اینکه این امر در نهایت مانع از پیشرفت صنایع و کشاورزی‌های کوچک و نیز اقتصاد مقاومتی در کشور می‌شود، گفت: برای رشد در اقتصاد مقاومتی باید تولید را افزایش دهیم و این مهم از سوی صنایع و کشاورزی‌های کوچک محقق شده و تاثیرگذاری خود را نشان می‌دهد. امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه باید به این صنایع کوچک و شهرک‌ها توجه بیشتری شود، اظهار داشت: دولت و مسئولان امر باید چشم‌انداز بلندمدت تعیین کرده و تقویت این مجموعه‌ها را وجهه همت خود قرار دهند. وی با تاکید بر اینکه این مجموعه‌ها باید ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه‌ها داشته باشند، بیان کرد: البرز دارای 120 هزار دانشجو است و منطقه‌ای علمی، دانشگاهی، کشاورزی و صنعتی محسوب می‌شود که با اجرایی شدن ارتباط دانشگاه و صنعت، می‌توان امید داشت که اقتصاد مقاومتی به گفتمان تبدیل شده است. نماینده‌ ولی‌فقیه در البرز با تاکید بر اینکه راه نجات اقتصاد کشور در تحریم‌ها نیست، خاطرنشان کرد: به حرکت درآوردن شرکت‌های کوچک و فعال کردن آن‌ها، باتوجه به بحران بیکاری می‌تواند بسیار مفید و موثر واقع شود. وی با اشاره به اینکه در استان البرز 150 هزار نفر با تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس برای کار ثبت نام کرده‌اند، گفت: متاسفانه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تنها به صورت تئوری آموزش می‌بینند و کار عملی بلد نیستند و به حلقه‌های واسط برای کارآموزی و بازآموزی توجه نشده است. آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه باید این باور به وجود آید که اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات استان و کشور محسوب می‌شود، افزود: البرز به سبب برخی ویژگی‌ها نه تنها در کل کشور بلکه در خاورمیانه بی‌نظیر است و از نظر نیروی انسانی، فضای صنعتی و تحصیلات غنی هستیم که در این راستا باید ریشه کم‌کاری‌ها با توجه به تعداد بالای بیکاران در استان شناسایی شود.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود