14 مرداد 1394
شماره خبر: 146837

دستاورد مدیریت قضایی مطلوب خدمت بی‌ادعا و حرکت جهادگونه در رفع مشکلات مردم است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دستاورد مدیریت قضایی مطلوب خدمت بی‌ادعا و حرکت جهادگونه در رفع مشکلات مردم است


دومین جلسه شورای معاونین در سال 94 در دادگستری استان البرز با حضور معاونین رئیس کل و روسای دادگستری و دادستان‌های مرکز استان و شهرستان‌ها در دادگستری استان البرز برگزار شد.
در این نشست احمد فاضلیان، رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه موتور محرکه هر سازمانی، مدیریتی است که در بخش‌های مختلف انجام وظیفه می‌کنند، اظهار داشت: به هنگام ورود این احساس ایجاد شد که کمبودهایی وجود دارد که بخشی از آن‌ها در حوزه مدیریت بود و باید در جهت تکمیل نواقص اقداماتی انجام می‌شد و به همین دلیل در حوزه معاونت‌ها، نفرات جدید اضافه شده‌اند و در آینده نزدیک نیز افرادی به معاونت‌های حوزه رئیس کل اضافه خواهند شد. وی افزود: بعد از این تغییرات، تیم کارآمدی برای حل مشکلات عدیده‌ای که در استان داریم خواهیم داشت.
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه تشکیلات سازمانی زمانی موفق است که قائم به شخص نباشد، گفت: تشکیلات قضایی باید برنامه‌محور باشد که اگر این‌گونه باشد هیچ خللی در روند اجرا برنامه‌ها نخواهیم داشت. وی تصریح کرد: همه ما در حوزه مدیریتی پذیرفته‌ایم امانتدار باشیم و با مسئولیتی که پذیرفته‌ایم باید همه ظرفیت و توانمان را در حوزه انجام وظایفمان به کار گیریم. کار را باید به قصد قربت انجام دهیم و فقط و فقط برای خدا کار کنیم. فاضلیان با تاکید بر شئون مدیریت در دادگستری، اظهار داشت: مدیریت فصل و فرصتی برای تفریح و استراحت نیست. کسانی که مدیریتی را بر عهده می‌گیرند باید بدانند مسئولیتشان سنگین‌تر است و با وجود امکانات محدود توقعات زیادی از آن‌ها وجود دارد؛ کسی که مدیریتی را قبول کرد باید با ایثارگری، روحیه جهادی و تلاش فراوان، توانایی‌های خودش را به منصه ظهور برساند. وی اضافه کرد: هرچه مسئولیت‌ها بالاتر باشد اجرش هم بیشتر است؛ با توجه به اینکه مسئولیت در دستگاه قضایی سنگین‌تر است پاداش اخروی آن هم طبیعتا بیشتر است. رئیس کل دادگستری استان همچنین گفت: باید به کسانی که به مدیریتی منصوب می‌شوند این فرصت را بدهیم تا توانایی‌های خودشان را به اثبات برسانند ولی اگر موفق نبود یا نتوانست انتظارات را برآورده کند باید خود را برای خدمت در سنگر دیگری آماده کند. وی افزود: به تیم مدیریتی که اکنون در بخش‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند امیدواریم و ان شا الله بتوانیم با همدلی و همزبانی امور را پیش ببریم. فاضلیان در این جلسه بر اهمیت موضوع حبس‌زدایی و ضرورت آن در این مقطع زمانی به عنوان یک سیاست کلان کشور در قوه قضائیه تاکید کرد و اظهار داشت: باید از همه ابزارهای قانونی و ظرفیت‌های موجود برای تحقق این امر مهم بهره گرفت. وی همچنین بر ضرورت ساماندهی پرونده‌های اجرای احکام کیفری و مدنی و تعیین تکلیف فوری این‌گونه پرونده‌ها که ماحصل تلاش همه قضات و کارکنان دستگاه قضاییاست تاکید کرد و از مدیران و معاونان خواست همه ظرفیت و توان خود را برای کاهش پرونده‌ها در مسیر اجرای احکام به‌کار گیرند.
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به تعداد پرونده‌های مسن و قدیمی دستگاه قضایی استان بر اجرای دقیق برنامه اجرایی به منظور دستیابی به سقف تعیین شده برای رسیدگی بر این‌گونه پرونده‌ها تاکید کرد. فاضلیان در پایان این جلسه گفت: امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از ایده‌هایی که همکاران در دستگاه قضایی مطرح می‌کنند یا اجرایی کرده‌اند بتوانیم قدم‌های بزرگی در مسیر حبس‌زدایی و کاهش پرونده‌های مسن در استان داشته باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود