24 مرداد 1394
شماره خبر: 147286

ساختار حاکم بر فضای مجازی نیاز به تغییر دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ساختار حاکم بر فضای مجازی نیاز به تغییر دارد


مسوول قرارگاه فضای مجازی و سایبری بسیج دانشجویی استان البرز فضای مجازی را یک فرصت دانست و گفت: ساختار حاکم بر فضای مجاز نیاز به تغییر دارد.
پویا پارسا در خصوص اهمیت فضای مجازی، در جمع دانشجویان بسیجی استان البرز که در محل سازمان بسیج دانشجویی استان برگزار شده بود، اظهار داشت : امروزه در سطح دنیا شاهد آن هستیم که نوع جدیدی از زندگی در دل فضای مجازی ایجاد شده است، بنابراین پرداختن به موضوعات حوزه فضای مجازی برای هر دولت و ملتی باید در اولویت باشد.
وی اظهار داشت: برخلاف آسیب های متعددی که در فضای مجازی وجود دارد، فرصت های زیادی نیز در آن شکل گرفته که اگر مسئولان بتوانند فضای مجازی را پاک و سالم نگه دارند، بهره مندی از فرصت های این حوزه موجبات پیشرفت و توسعه کشور را فراهم خواهد کرد. پارسا گفت: زندگی در فضای مجازی امروزه به زندگی دوم مردم تبدیل شده، لذا این موضوع بسیار حائز اهمیتی است که باید به آن به صورت ویژه پرداخته شود. وی یادآور شد : در فضای مجازی موجود در دنیا سه لایه وجود دارد؛ دسترسی، مدیریت و حاکمیت که ما همیشه لایه اول و نهایتا لایه دوم را می بینیم و همیشه از لایه سوم که لایه حاکمیت است به سادگی می گذریم اما غافل از آنکه اصلی ترین موضوع در لایه حاکمیت اینترنت وفضای مجازی است. پارسا افزود : انقلاب اسلامی که توانسته در تمامی عرصه ها بزرگ امروزی ورود پیدا کند و همواره موفق باشد باید در این عرصه فضای مجازی نیز ورود پیدا کند. مسوول قرارگاه فضای مجازی و سایبری بسیج دانشجویی استان البرز تصریح کرد : وظیفه ما این است که در ابتدا شناخت کافی نسبت به لایه های اینترنت پیدا کرده و در ادامه برای تغییر این لایه ها گام برداریم. وی به دانشجویان توصیه کرد : نهاد هایی مانند خانواده و دانشگاه ها در هویت سازی برای افراد باید وارد مدیریت فضای اجتماعی شوند چراکه معنا در ذهن مخاطب است و باید در این زمینه به سواد رسانه ای و ارتقاء مهارت مخاطب فکر کنیم. پارسا تاکید کرد : مدل درست استفاده از اینترنت و فضای مجازی ، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور و ایجاد شبکه های مجازی ایرانی است؛ یعنی اطلاعات کشور در داخل کشور بچرخد، اما متاسفانه در این زمینه کوتاهی می شود. وی از جوانان و آینده سازان کشور خواست این موضوع را جدی بگیرند و در راستای ایجاد فضای مجازی سالم و ایرانی تلاش کنند .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود