7 شهریور 1394
شماره خبر: 148012

توجه به حفظ سلامت مردم از مهمترین اقدامات دولت تدبیر وامید است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

توجه به حفظ سلامت مردم از مهمترین اقدامات دولت تدبیر وامید است


رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان البرز، یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید پس از سیاستگذاری خارجی را توجه به حوزه سلامت مردم دانست.
دکتر حمید درفشی در آیین گرامیداشت روز پزشک که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، افزود: سلامت یکی از ارکان مهم توسعه است که امیدواریم با تحقق طرح نظام سلامت ، بخشی از مشکلات اجتماعی مرتفع شود. ی با اشاره به نیازهای درمانی استان البرز گفت : این استان در مسیر تردد مسافران 14 استان کشور قرار دارد که این فشردگی کاری بخش درمان البرز را مضاعف کرده است. درفشی ، افزایش تخت های درمانی اورژانسی در استان البرز را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و افزود: حوادث رانندگی سبب شده تا بیشترین مصدومان در بخش تروما مربوط به این استان باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: این درحالی است که سرانه تخت بیمارستانی در البرز پایین سرانه در کشور است .وی در عین حال از ایجاد یکهزار تخت بیمارستانی تا پایان نیمه اول سال 95 در البرز خبرداد. درفشی خواستار توسعه مراکز درمانی و تخت های بیمارستانی در استان نوپای البرز شد. وی گفت : اکنون دو میلیون و 500 هزار نفر در استان البرز تحت پوشش طرح تحول سلامت قرار دارند.
این مسوول از تحت پوشش قرار گرفتن 220 هزار دانَش آموز شش تا 12 سال استان البرز در طرح فلورایدتراپی در سال تحصیلی جدید خبرداد. وی افزود: امسال نیز 200 میلیارد ریال برای اجرای طرح خود مراقبتی در البرز اختصاص یافته است که از هر چهار نفر یک نفر تحت پوشش این طرح است.رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: در طرح سلامت نیز 400 میلیارد ریال امسال برای توسعه و تجهیز خانه های بهداشت و مراکز درمانی روستایی اختصاص یافته است. وی از بازسازی و تجهیز 10 بیمارستان دولتی در استان البرز طی د و سال گذشته خبر داد. درفشی مشارکت بخش خصوصی در توسعه مراکز درمانی ضروری دانست و گفت: علاوه بر یکهزار تخت دولتی ، قرار است 400 تخت بیمارستانی توسط بخش خصوصی در استان البرز احداث و راه اندازی شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود