12 شهریور 1393
شماره خبر: 128646

ضرورت حضور بخش خصوصی برای توسعه امکانات درمانی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ضرورت حضور بخش خصوصی برای توسعه امکانات درمانی


رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: توسعه امکانات درمانی در البرز نیازمند حضور بخش خصوصی است.
حمید درفشی در حاشیه نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی و استانداری البرز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در استان البرز انجام داد توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در استان البرز است. ی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت در این استان لازم است تا میزان سرانه‌های بهداشت و درمان نیز در این استان متناسب با جمعیت آن شود.
این مسئول با بیان این که دولت به تنهایی نمی‌تواند در تأمین این سرانه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد افزود: برای ارتقای بخش درمان و بهداشت نیازمند مشارکت بخش خصوصی بوده و لازم است در این راستا خیران حضوری پررنگ داشته باشند. درفشی در ادامه با اشاره به این که دو شهرستان فردیس و کرج با توجه به نرخ جمعیت و سرریز شدن جمعیت نیازمند توجه ویژه و اساسی هستند افزود: ارائه خدمات درمانی به مردم در تمامی نقاط باید یکسان باشد لذا با توجه به نیازها و براساس اولویت‌ها این میزان خدمات در شهرستان‌های مختلف استان ارتقا می‌یابد.
نیاز به 3 تخت بیمارستانی داریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ادامه داد: استان البرز با توجه به جمعیت موجود نیاز به راه‌اندازی 3 هزار تخت بیمارستانی دیگر را دارد تا با استانداردها در بخش درمان همخوانی داشته باشد. درفشی افزود: ظرفیت‌های نرم‌افزاری لازم برای توسعه بخش درمانی با وجود بیش از 2 هزار و 500 پزشک عمومی و 700 پزشک متخصص و فوق متخصص و همچنین 20 کارخانه داروسازی و بیش از 700 کارخانه مواد غذایی و بهداشتی آرایشی در استان وجود دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود