16 شهریور 1394
شماره خبر: 148607

فوت افراد در محیط کار خط قرمز محسوب می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

فوت افراد در محیط کار خط قرمز محسوب می‌شود


معاون روابط کار وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی گفت: فوت افراد در محیط کار خط قرمز ما محسوب می شود و برای کاهش حوادث ناشی از کار باید تمام ابزارهای موجود را به کار بگیریم.
سید حسن هفده تن که صبح امروز دوشنبه در نشست مشترک با کارشناسان روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز و برخی تشکل های کارگری و کارفرمایی این استان سخن می گفت افزود: هر جایی که حادثه ای در محیط کار رخ بدهد و منجر به خسارت جانی شود آن را با جدیت دنبال می کنیم و کوتاه نخواهیم آمد و این انتظار را داریم تا در تمام استان ها این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد.
وقوع ۴۸ درصد حوادث ناشی از کار در صنعت ساختمان
وی افزود: بیش از ۴۸ درصد حوادث ناشی از کار در صنعت ساختمان اتفاق می افتد و این معاونت تلاش کرده با باز تعریف ابعاد ایمنی کار از حجم این حوادثر بخش های مختلف بکاهد. هفده تن با بیان اینکه غرامت ناشی از حوادث کار سالانه میلیاردها تومان به اقتصاد کشور تحمیل می کند، گفت: برای کاهش حوادث و اثرات سوء محیط های کار و جلوگیری از بیماری و از کار افتاده شدن نیروی کار باید به سمت نوآوری رفت و واحدهای تولیدی باید با بهره گیری از روش های نوین از فرسودگی نیروی کار خود جلوگیری کنند. معاون روابط کار وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی ادامه داد: قانون کار در کشور نیاز به باز تعریف دارد و باید با توجه به شرایط امروز این قوانین به گونه ای تدوین و اجرا شود که فضای نوآوری وابتکار را در فضای کسب و کار دو چندان کند.
تدوین طرح جدید طبقه بندی مشاغل
وی از تدوین طرح جدید طبقه بندی مشاغل خبر داد و گفت: این طرح جدید زمینه ظهور خلاقیت را در نیروی کار افزایش می دهد و شاغلان را بر اساس ویژگی های شغلی و کارکردشان مورد بررسی و پایش قرار می دهد. وی تصریح کرد: ما این طرح را به زودی در ۳۱ بنگاه بزرگ و ارزشمند به اجرا در خواهیم آورد و امیدوارم خروجی آن در نهایت کمک به اقتصاد کشور باشد و فضای کسب و کار را در ایران اسلامی به سمت رونق بیشتر رهنمون سازد. هفده تن با تبریک فرا رسیدن هفته تعاون گفت: به نظرم ما در حوزه تعاونی ها به شکلی عمل کرده ایم که خروجی مناسبی از آن حاصل نشده است در حالی که چنانچه روح تعاون آنچنان که در دین مبین اسلام و قرآن آمده است عرضه شود می تواند تاثیرات شگرفی در اقتصاد داشته باشد و روح عدالت و برابری را در میان آحاد مردم اشاعه دهد. وی در پایان افزود: اقتصاد ما همواره چوب افراط و تفریط ها را خورده است و باید برای رهایی از مشکلات فعلی کشور به پیام بزرگ دین مبین اسلام یعنی اعتدال گرایی توجه جدی داشته باشیم.
کاهش ۲۵۰ درصدی فوت ناشی از حوادث کار در البرز
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز هم در این نشست به ارائه آماری از شرایط کنونی واحدهای تولیدی و خدماتی در حوزه روابط کار اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۸۲ هزار بیمه شده اجباری در استان البرز داریم که بر فعالیت آنها و روابطشان با کارفرما بیش از ۴۰ کارشناس و بازرس نظارت می کنند. اسماعیل خلیلی افزود: در ۵ ماهه اول سال جاری ۴۳۷۵ دادخواست به واحد روابط کار این اداره کل ارائه شده است که این تعداد در ۲۱ هیئت تشخیص و حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفته است. خلیلی با بیان اینکه البرز در کاهش حوادث ناشی از کار عملکرد قابل قبولی را از خود به جای گذاشته است گفت: در این خصوص با کاهش ۲۵۰ درصدی حوادث ناشی از کار وفوتی روبرو بوده ایم و تلاش می کنیم با قدرت این حوادث را به سمت نزولی سوق دهیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود