24 شهریور 1394
شماره خبر: 149174

پرونده مرکز نگهداری معلولان با حساسیت پیگیری می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پرونده مرکز نگهداری معلولان با حساسیت پیگیری می‌شود


مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: پرونده مرکز نگهداری معلولان آفرینش با حساسیت و جدیت در حال پیگیری است.
افروز بهرامی در خصوص روند بررسی پرونده شکنجه معلولان در مرکز نگهداری معلولان آفرینش در شهرستان فردیس استان البرز، اظهارکرد: این مرکز از سال ۷۹ با ظرفیت نگهداری ۱۳۰ معلول آغاز به کار کرد. بهرامی در ادامه گفت: هر ساله از مراکز نگهداری معلولان ارزیابی صورت می گیرد و مرکز آفرینش در سیستم ارزیابی مرکز درجه یک بوده است. مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: در ابتدای سال جاری برخی اشکالات و انحراف از استاندرادهای موجود از سوی این مرکز از جمله کمبود مراقب، مسائل بهداشتی و تغذیه ای و همچنین کمبود پرستار مشاهده و اخطار لازم صادر شد.
وی گفت: پس از بررسی و نظارت های به عمل آمده متوجه برخی جراحات از جمله کبودی بدن معلولان شدیم و پس از جویا شدن علت این جراحات یکی از مادریاران این مرکز علت را فیکس کردن معلولان اعلام و مسئول مرکز نیز این مسئله را کتمان کرد.
مدارکی دال بر استفاده از سگ برای شکنجه معلولان وجود ندارد
بهرامی بیان کرد: مسئول مرکز مدعی بود که معلولان با زنجیر بسته نشده اند، متعاقبا توسط یکی از مادریاران فیلمی تهیه شد که مشخص بود برخی معلولان با زنجیر فیکس شده اند. وی با تاکید بر اینکه جای نگرانی وجود ندارد و پرونده در حال بررسی است، گفت: از ابتدای سال جاری تخلفات این مرکز محرز و از فعالیت آن جلوگیری شد و معلولان به مرکز دیگری در ولدآباد منتقل شدند. مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه معلولان خط قرمز بهزیستی هستند، گفت: معاونت توانبخشی و بازرسی بهزیستی کشور با حساسیت این موضوع را پیگیری می کنند و قوه قضائیه نیز به شکایت خانواده ها رسیدگی می کند. وی افزود: از زمان تعطیلی این مرکز تا کنون مدارکی دال بر استفاده از سگ برای شکنجه معلولان پیدا نشده است. بهرامی با تاکید بر اینکه هدف بهزیستی حفظ حقوق، جایگاه و شأن معلولان است گفت: پس از جمع بندی نهایی پرونده شکنجه معلولان در مرکز آفرینش با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.
رسانه ها اخبار درست و واقعی را منتشر کنند
وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی به محض مشاهده انحرافات مرکز از استانداردهای موجود، با جدیت موضوع را رسیدگی و بلافاصله مرکز را تعطیل کرده است لذا جای نگرانی برای معلولان این مرکز وجود ندارد و در خصوص تخلفات احتمالی نیز موضوع با حساسیت در حال بررسی است و برخورد قانونی و قاطع انجام خواهد شد. وی در پایان ضمن تشکر از رسانه ها خواستار آرامش خانواده های معلولان شد و از خبرنگاران خواست با درج اخبار درست و واقعی موجبات افزایش آرامش در جامعه را فراهم کنند. کمتر از دو هفته پیش تخلفات مرکز نگهداری معلولان آفرینش واقع در شهرستان فردیس روی خط خبری بسیاری از رسانه ها رفت تا حساسیت مسئولان را نسبت به این موضوع مهم برانگیزد، گفتنی است این مرکز به دلیل تخلفات فراوان ابتدای سال جاری تعطیل شد.
دادستان عمومی و انقلاب استان البرز آزار معلولان در این مرکز نگهداری را تائید کرده است.


منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود