29 شهریور 1394
شماره خبر: 149449

فضای نگهداری حیوانات درباغ‌وحش‌ها مطابق با زیستگاه‌های طبیعی باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

فضای نگهداری حیوانات درباغ‌وحش‌ها مطابق با زیستگاه‌های طبیعی باشد


مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان البرز گفت: لازم است فضای نگهداری حیوانات در باغ‌وحش‌ها و مراکز نگهداری حیوانات مطابق با ویژگی‌های زیستگاه‌های طبیعی باشد تا بتواند نیازهای طبیعی آنها را پاسخ گوید.
حسین محمدی افزود: همه حیواناتی که در باغ‌وحش‌ها و مراکز نگهداری حیوانات نگهداری می‌شوند، نیازهای طبیعیِ خاص خود را دارند و این نیازها باید به بهترین نحو پاسخ داده شود. وی ادامه داد: متاسفانه در بسیاری موارد شاهد هستیم که نیازهای طبیعیِ حیوانات در باغ‌وحش‌ها و مراکز نگهداری از حیوانات تامین نمی‌شود که این امر باید با جدیت اصلاح شود. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز ادامه داد: به طور کلی، اکثر حیواناتی که در باغ‌وحش‌ها نگهداری می‌شوند، در اسارت تکثیر شده‌اند و در صورت رهاسازی در زیستگاه‌های طبیعی، قادر به برآوردن بسیاری از نیازهای خود و همچنین دفاع از خود نیستند. محمدی افزود: همچنین زیستگاه و خواستگاه‌ اولیه برخی از حیواناتی که در باغ‌وحش‌ها نگهداری می‌شوند، نامشخص است ضمن اینکه بسیاری از حیوانات نگهداری‌شده در باغ‌وحش‌ها نیز پیش از آورده شدن به باغ‌وحش‌ آسیب‌دیده بوده‌ و درمان شده‌اند. مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز افزود: به این ترتیب، امکان بازگشت به طبیعت در مورد بسیاری از حیواناتی که در باغ‌وحش‌ها نگهداری می‌شوند، وجود ندارد و در عوض باید فضای نگهداری آنها در باغ‌وحش‌ها مطابق با ویژگی‌های زیستگاه‌های طبیعی باشد.
فضای اسارت متناسب با ویژگی‌های زیستگاه‌های طبیعی باشد
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر قرار است حیوانات در فضای اسارت و دور از زیستگاه‌های طبیعیِ خود زندگی کنند، این فضای اسارت باید متناسب با ویژگی‌های زیستگاه‌های طبیعی طراحی شود تا بتواند همه نیازهای حیوانات را تامین کند. مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در پایان افزود: لازم است همه باغ‌وحش‌ها استاندارد شوند که یکی از لازمه‌های استانداردشدن آنها انطباق داشتن با ویژگی‌های زیستگاه‌های طبیعیِ حیوانات و تامین نیازهای زیستی و طبیعیِ آنها است.


منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود