31 شهریور 1394
شماره خبر: 149641

موارد مشکوک بیماری‌ در بازگشت حجاج رصد می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

موارد مشکوک بیماری‌ در بازگشت حجاج رصد می شود


رئیس مرکز بهداشت شماره یک کرج گفت: موارد مشکوک ابتلا به بیماری‌های شایع در بازگشت حجاج به کرج رصد و پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.
معصومه جودکی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در فرمانداری ویژه کرج افزود: در آستانه بازگشت حجاج قرار داریم که این امر، ضرورت رصد موارد مشکوک به بیماری‌های شایع در کشور عربستان در میان حاجیان را افزایش می‌دهد. وی ادامه داد: حجاجی که علائم بیماری‌های شایع در عربستان را در خود مشاهده می‌کنند، باید سریع‌تر به مرکز بهداشت خبر دهند و به دنبال این امر، کارشناسان ما به منزل آنها مراجعه می‌کنند و معاینات لازم را روی آنها و اطرافیانشان انجام می‌دهند تا از ابتلا یا عدم ابتلای آنها به این بیماری‌ها مطمئن شوند. جودکی افزود: اطلاع‌رسانی بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها و همچنین بین حجاج از مهمترین راهکارها در خصوص پیشگیری از بیماری‌های یادشده است که با جدیت دنبال می‌شود.
در صورت نیاز قرنطینه انجام می شود
وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: در موارد مورد نیاز، قرنطینه نیز انجام می‌شود و در صورت مشاهده موارد ابتلا پیگیری‌ها را تا به دست ‎آوردن بهبودیِ کامل در فرد ادامه خواهیم داد. رئیس مرکز بهداشت شماره یک کرج ادامه داد: آنفلوآنزا و کروناویروس از جمله بیماری‌های یادشده است و باید رصد و پیگیری‌های لازم در راستای پیشگیری از بروز این بیماری‌ها انجام شود. جودکی افزود: واکسن آنفلوآنزا در برخی موارد فقط شدت بیماری را تضعیف می‌کند و ممکن است این واکسن در چنین مواردی نتواند پیشگیری از ابتلا را به صورت کامل انجام دهد که این امر، ضرورت رصد را افزایش می‌دهد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود