4 مهر 1394
شماره خبر: 149733

دولت با جدیت ابعاد فاجعه انسانی در «منا» را پیگیری کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دولت با جدیت ابعاد فاجعه انسانی در «منا» را پیگیری کند


شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای استان البرز طی بیانیه ای با محکومیت فاجعه انسانی در منا از دولت درخواست کرد که با جدیت تمام ابعاد فاجعه انسانی در سرزمین وحی را پیگیری کند.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای استان البرز طی بیانیه‌ای با محکومیت فاجعه انسانی در منا از دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد که با جدیت تمام ابعاد فاجعه انسانی در سرزمین وحی را پیگیری کند. در بیانیه شورای تبیین مواضع دانشجویی دانشگاه های البرز آمده است: این روزها موسم حج در حال برگزاریست و زائران حرم قرب الهی، رهسپار سفری شده اند که سال‌ها، ثانیه ثانیه عمرشان را در آرزوی رسیدن زمان این سفر سپری کرده اند. حج میعادگاه حضور گسترده امت مسلمان جهان برای دست یافتن به هویت راستین و منش والای الهی در معبد عشق و میقات عرفان و شعور بوده و طبیعی است با رسیدن ماه ذی حجه حضور زائران برای انجام این فریضه الهی باید در سایه امنیت باشد و وظیفه اجرای این مهم به عهده کشور میزبان است. صحبت از حکومتی است که تنها نامی از اسلام و مسلمانی را با خود به یدک می‌کشد و در عمل هیچ بویی از اسلام نبرده است. حمله به کشور فقیر و استقلال طلب یمن،‌ همراهی با صهیونیست‌ها، حمایت مالی و تبلیغاتی از گروه های تروریستی و تکفیری مانند داعش، بر افروختن شعله جنگ در سوریه و عراق، تخصیص بودجه سالانه برای گسترش وهابیت و مقابله باهمه گیرشدن تشیع در منطقه، این‌ها تنها تعدادی از جنایت هایی است که سران عیاش رژیم نفت خوار سعودی در حق امت مسلمان منطقه انجام داده اند و حالا باید به این فهرست سهل‌انگاری و ناکارآمدی در برگزاری مراسم حج را هم اضافه کرد. سهل انگاری که سبب سقوط جرثقیل بر سر حجاج بیت الحرام شد و صدها نفر را به کام مرگ فرو برد. با مرور تاریخ درمی یابیم که عربستان سعودی زائر کشی را یکی از اهداف سالانه خود برنامه‌ریزی کرده است چراکه آنها در سال‌های قبل نیز در خانه امن الهی کشت و کشتار به راه انداخته‌اندو جنایات آنها در به شهادت رساندن زائران ایرانی در سال ۱۳۶۶ به جرم برائت از مشرکین در تاریخ ثبت شده است. جج ۱۳۹۴ با وجود حوادث ناگوار به روزهای پایانی خودش می‌رسید که ناگهان در روز عید قربان شاهد سند دیگری بر بی‌کفایتی و بی‌عرضگی آل سعود در تجمع بزرگ مسلمانان را شاهد شدیم به گونه‌ای که با بسته شدن خیابان‌ها توسط ماموران امنیتی در منا هزاران نفر از حاجیان جان به جان آفریدند و هزاران نفر دیگر مجروح شدند. اینک در این برهه از زمان سیاست‌های شرارت‌آمیز آمریکا در این منطقه که مایه‌ جنگ و خونریزی و ویرانی و آوارگی و نیز فقر و عقب‌ماندگی و اختلافات قومی و مذهبی را بدنبال دارد، جنایت‌های رژیم صهیونیستی که رفتار غاصبانه در کشور فلسطین را به نهایت درجه‌ شقاوت و خباثت رسانید و اهانت مکرّر به حریم مقدّس مسجدالاقصی و کودکشی را بیش از پیش ادامه می‌دهد. با جنایات وحشیانه آل سعود ملعون غرب آسیا را دچار بحران شده و لذا عربستان می کوشد با خلق کردن حوادثی در کنگره حج، ذهن‌ها را از جنایات منطقه منحرف کرده وضمن پوشاندن جنایات خود در یمن منافع آمریکا و اسرائیل را در منطقه تامین کند. ما دانشجویان استان البرز ضمن همدردی با خانواده‌های عزادار ایران و جهان با تاسی از فرمایشات مولا و مقتدای خود حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای )مدظله العالی)، دولت سعودی را موظف می دانیم مسئولیت سنگین این حادثه تلخ را بپذیرد و به لوازم و قاعده حق و انصاف عمل کند و از همه مهمتر از تاریخ درس عبرت بگیرد و مدیریت ها را از جوانان بی خرد خود بگیرند.
از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران نیز درخواست می کنیم با جدیت تمام فاجعه انسانی در سرزمین وحی را پیگیری کند و در مقابل بهانه جویی‌های آل سعود مراسم باشکوه اربعین را یاد آوری کنند که با وجود بیش از ۲۰ میلیون نفر زائر در کشور جنگ زده، امنیت زائران چگونه مدیریت شد

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود