5 مهر 1394
شماره خبر: 149827

آستان مقدس امامزاده حسن (ع) کرج غبارروبی وعطرافشانی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آستان مقدس امامزاده حسن (ع) کرج غبارروبی وعطرافشانی شد


همزمان با دهه ولایت، آستان مقدس امامزاده حسن (ع) شهرستان کرج صبح امروز/ یکشنبه با حضور اصحاب رسانه غبارروبی و عطرافشانی شد.
آیین غبارروبی و عطرافشانی امامزاده حسن (ع) کرج با حضور جمعی از اصحاب رسانه و عکاسان رسانه های مختلف برگزار شد. در این آیین مداحان اهل بیت (ع) به نوحه سرایی در رثای شهدای کربلا و اهل بیت (ع) و همچنین کشته شدگان حادثه منا پرداختند.
*اعلام برنامه های دهه ولایت در البرز
پس از غبارروبی آستان مقدس امامزاده حسن (ع) توسط اصحاب رسانه، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان البرز با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های دهه ولایت و همچنین برگزاری سی و هشتمین دور مسابقه های قرآن کریم در مرحله شهرستانی پرداخت. حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه برای تمامی ایام سال برنامه های فرهنگی دارد، گفت: اوقاف و امور خیریه نسبت به بحث غدیر اهتمام ویژه ای دارد و برای این ایام برنامه های خاصی که اولین آن برگزاری مراسم دعای عرفه در امامزادگان استان بود، در نظر گرفته است. وی افزود: اجرای برنامه شب عید غدیر در 16 امامزاده استان، چاپ و نصب بنر و چراغانی امامزادگان، پذیرایی از دوست داران اهل بیت (ع)، توزیع چهار هزار نسخه کتاب با عنوان ایوان نجف و برگزاری مسابقه کتابخوانی از این کتاب از جمله برنامه های این ایام است. وی اظهار داشت: دعوت از 15 سخنران در امامزادگان، برگزاری دو همایش ولایی و تقدیر از بانوان فعال در عرصه ولایت، برگزاری 16 نمایشگاه در امامزادگان استان و دایر کردن غرفه کودکان در این نمایشگاه ها برای آشنایی کودکان با بحث غدیر و ولایت از دیگر برنامه های دهه ولایت در استان البرز است.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی برگزاری مراسم خطبه خوانی غدیر در 11 بقعه، تجلیل از خدام سادات در پنج بقعه، برگزاری خیمه معرفت در امامزادگان و برگزاری برنامه عقد اخوت در صبح روز عید غدیر در 16 امامزاده را از برنامه های دیگر عید سعید غدیر در این استان برشمرد.
برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقه های قرآنی در شهرستان های استان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز نیز در ادامه با اشاره به برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقه های قرآنی در مرحله شهرستانی، گفت: این دوره از مسابقه ها که با حضور بیش از 9 هزار نفر از جوانان استان برگزار می شود در شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، کرج و اشتهارد انجام می شود. وی افزود: این مسابقه ها در آغاز دهه دوم مهرماه آغاز و تا 15 مهرماه پایان یافته و همچنین مسابقه معارف نیز به صورت همزمان روز 17 مهرماه در این شهرستان ها برگزار می شود و برگزیدگان این مسابقه ها به مرحله استانی که در آبان ماه برگزار می شود، اعزام می شوند. وی اظهار داشت: این مسابقه ها در رشته های اذان، تواشیح، ابتهال، قرائت و حفظ پنج، 10، 20 و حفظ کل برگزار می شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: سال گذشته در این دوره از مسابقه ها حدود 60 هزار نفر شامل شکوفه ها، نوجوانان و جوانان شرکت کردند ولی در مسابقه های سال جاری فقط گروه سنی بالای 18 سال حضور داشته و این مسابقه های برای گروه های سنی دیگر در زمان دیگر برگزار خواهد شد. این مسابقه ها در شهرستان کرج در سالن اجتماعات اداره اوقاف و امور خیریه کرج و امامزادگان طاهر (ع) حسن (ع) و محمد (ع)، در شهرستان نظرآباد در فرهنگسرای مهر این شهرستان، در ساوجبلاغ در فرهنگسرای امام علی (ع) و در اشتهارد در دارالقران این شهرستان برگزار می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود