8 مهر 1394
شماره خبر: 150099

برنامه‌های نیروی انتظامی در البرز تشریح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

برنامه‌های نیروی انتظامی در البرز تشریح شد


در نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی استان البرز ضمن تشریح برنامه های هفته نیروی انتظامی خبر انهدام بیش از ۵۰ باند مواد مخدر در سال جاری در استن اعلام شد.
نشست خبری فرمانده انتظامی استان البرز با خبرنگاران در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد. سردار بخشعلی کامرانی صالح ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود در خصوص کشتار حجاج، و در ادامه گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: «اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی امنیت و آرامش» شعار ما در هفته نیروی انتظامی است. کامرانی صالح گفت: نیروی انتظامی فعالیت های خود را در با رویکرد امنیت محور آغاز کرده است تا در جامعه از پتانسیل ها و ظرفیت هایی که آحاد مردم دارند استفاده کند. وی با بیان اینکه در هر جامعه نیاز به امنیت مقوله مهمی است و ادامه حیات مرهون امنیت در جامعه است، گفت: در موضوع اجتماعی کردن امنیت و احساس مسئولیت از مردم در خواست داریم که خود را شریک و سهیم در این امر دانسته و پلیس را یاری کنند. فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در هفته نیروی انتظامی قریب به ۲۰۰ برنامه جزو برنامه های ناجا خواهد بود و در شرح تعدادی از برنامه های مهم اعلام کرد: روز جمعه دیدار با نماینده ولی فقیه استان با معاونان و مسئولان استان در دستور کار است.
صدور ۵۲ هزار گذرنامه در البرز
وی افزود: برنامه صبحگاه روز شنبه با حضور سایر نیروهای سپاه، ارتش و حضور اعضا شورای شهر و نمایندگان برگزار می شود. فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به رویکرد علمی و پلیس دانش بنیان و عبور از اقدامات سنتی نیروی انتظامی گفت: در هفته نیروی انتظامی هر روز متناسب با برنامه های آن روز نامگذاری خاصی شده است. وی روز اول را با عنوان پلیس، اقتدار، کارآمدی و حرفه گرایی، روز دوم را پلیس، قانون گرایی و آموزش همگانی، روز سوم را هوشمندی، پاسخگویی به مردم، روز چهارم را پلیس، دانش بنیانی و پژوهش محوری، روز پنجم پلیس، اعتماد عمومی، مشارکت مردمی و اجتماعی، روز ششم را پلیس، ایثارگری تلاش جهادی تعالی فردی و سازمانی و روز هفتم را ولایتمداری و شرافت انسانی معرفی کرد. کامرانی صالح در ادامه به فعالیت های اجرایی نیروی انتظامی در ۶ ماهه نخست سال پرداخت و گفت: ۵۲ هزار فقره گذرنامه صادر شده و به در منازل متقاضیان ارسال شده است و بیش از ۶۵هزار فقره رسیدگی به وضعیت اولیه مشمولان حوزه نظام وظیفه خدمات رسانی شده است. وی همچنین افزود: بیش از ۱۴۵هزار فقره پرونده قضائی برای کسانی که مراجعه کردند به نیروی انتظامی رسیدگی شد و بیش از ۵۲ هزار فقره ابلاغ و احکام صادر شده ارسال شده است.
بیش از ۵۰ باند مواد مخدر در البرز منهدم شد
کامرانی صالح ادامه داد: قریب به ۴ هزار فقره از پرونده های مشاوره که در کلانتری ها بود حدود ۷۰ درصد به مصالحه انجام شد و به دستگاه قضائی کشیده نشد. فرمانده انتظامی استان البرز از فراهم شدن بستر الکترونیکی برای روند پرونده هایی که آماده و تحویل دستگاه قضائی می شوند خبر داد و گفت: در ۵ کلانتری در سطح شهر به عنوان پایلوت تجهیزات الکترونیکی آماده شده است که بدون دخالت فرد پرونده ها رسیدگی می شوند و تاکنون ۷ هزار و ۸۰۰ پرونده به صورت الکترونیکی رسیدگی شده است، که امید می رود در آینده افزایش یابد. کامرانی صالح گفت: بیش از ۵۰۰ هزار برگ آموزشی ویژه بازگشایی مدارس برای آگاه سازی دانش آموزان توزیع شده است. وی افزود: به ۳۳ هزار نفر از مالکان خودرو و موتور برای شماره گذاری و تعویض پلاک خدمات رسانی کردیم و همچنین بیش از ۲۵ هزار متقاضی اخذ گواهی عدم سوء پیشینه توسط پلیس آگاهی ما خدمات رسانی شد. کامرانی صالح ادامه داد: برای ۶ هزار نفر از رانندگان در ناوگان های عمومی مسافربری برای شناخت آئین نامه راهنمایی و رانندگی آموزش داشتیم. وی افزود: قریب به ۳ و نیم تن مواد مخدر جزو کشفیات بوده که طی آن ۱۵۳ نفر قاچاقچی دستگیر شده و بیش از ۵۰ باند که به صورت سازمان یافته اقدام به توزیع مواد می کردند متلاشی شدند.
گزیده برنامه های هفته نیروی انتظامی در البرز
کامرانی صالح با اشاره به قاچاق کالا و تاثیرات آن در افزایش بیکاری گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است ۲۵۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال کشفیات داشته ایم که طی آن ۱۷۳ خودرو توقیف و ۲۹۲ نفر دستگیر شدند. وی یادآور شد: در حوزه تصادفات با وجود افزایش ترددی که داشتیم در حوزه درون شهری ۸ درصد کاهش و حوزه برون شهری ۱۱درصد افزایش جرائم داشتیم. در پایان فرمانده انتظامی استان البرز از تخفیف ۷۰ درصدی ویژه برای شهروندانی که خودرو یا موتورسیکلت آنها توقیف شده است خبر داد و گفت: این تخفیف به اشخاصی تعلق می گیرد که شاکی خصوصی نداشته و تحت تعقیب قضائی نباشند و صرفا به دلیل نداشتن مدارک یا تخلفات وسیله شان رانندگی توقفیف شده است. در پایان شایان ذکر است افتتاح شهرک ترافیکی پلیس راهور در پارک چمران کرج، اجرای نمادین زنگ ارتباط اجتماعی در مدارس، افتتاح ایستگاه راهور در برخی از مناطق استان، همایش فرهنگیاران و همیاران پلیس در امور ترافیکی، برگزاری همایش پلیس و اصناف در سالن میلاد شهرداری کرج، جشنواره فرهنگ ترافیک، رسانه و آموزش در مدارس، برگزاری میزگرد با دانشجویان دانشگاه آزاد، افتتاح پروژه های عمرانی و کلنگ زنی پروژه هایی که مربوط به کلانتری ها است، همایش راهوران محله، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، دیدار فرمانده و مسئولان انتظامی با خانواده شهدا، راه اندازی اتوبوس آموزشی با رویکرد پیشگیری از جرم، راهپیمایی خانوادگی برای عموم مردم روز جمعه ۱۷ مهر از مسیر چهارراه طالقانی تا میدان طالقانی، مسابقات ورزشی موتورسواران با رعایت قوانین، گزیده ای از برنامه ها در هفته نیروی انتظامی خواهد بود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود