11 مهر 1394
شماره خبر: 150204

۹۰ درصد عمليات نصب علائم و تجهيزات ايمني محور نوجان انجام شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

۹۰ درصد عمليات نصب علائم و تجهيزات ايمني محور نوجان انجام شد


مدير ساخت و توسعه راه‌هاي اداره كل راه و شهرسازي البرز گفت: ۹۰ درصد عمليات نصب علائم و تجهيزات ايمني محور نوجان انجام شده است و به زودي شاهد افتتاح اين محور مهم خواهيم بود.
طول محور آتشگاه - نوجان – جاده چالوس ۱۱ كيلومتر است و قرار است به عنوان محوري كمكي براي هدايت ترافيك عبوري در زمان يكطرفه شدن محور كرج – چالوس در نظر گرفته شود و به كيلومتر ۱۷ در محور چالوس متصل مي‌شود. افشين پيرنون مدير ساخت و توسعه راه‌هاي اداره كل راه و شهرسازي البرز، چهارم شهريور ماه جاري در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبني بر اينكه اين پروژه در هفته دولت افتتاح مي‌شود يا خير، گفته بود: عمليات احداث اين پروژه به پايان رسيده است ولي به دليل تكميل علائم و تجهيزات ايمني و همچنين اصول مقاومت نهايي بتن ريزي هاي انجام شده در محل پل ها، زمان بهره برداري به پايان شهريور ماه موكول شده است. با گذشت ۹ روز از مهرماه هنوز اين محور به بهره برداري نرسيده است، به همين منظور در گفتگويي با پيرنون پيگير ماجرا شديم، وي اظهار كرد: همانطور كه پيشتر اعلام شد عمليات احداث محور نوجان - آتشگاه - چالوس به پايان رسيده است.
عمليات احداث محور نوجان-چالوس
وي در ادامه با اشاره به اينكه ۹۰ درصد عمليات نصب علائم و تجهيزات ايمني محور نوجان انجام شده است، گفت: محور آماده افتتاح است و در حال حاضر هماهنگي هاي لازم براي برگزاري مراسم بهره برداري در حال انجام است. مدير ساخت و توسعه راه‌هاي اداره كل راه و شهرسازي البرز ادامه داد: به علت اينكه محور نوجان به چالوس محور مواصلاتي مهمي است درصدد هستيم عالي ترين مقام وزارتخانه در مراسم افتتاح اين پروژه حضور داشته باشند. پيرنون خاطرنشان كرد: ۱۰۰ كيلومتر بهسازي و روكش آسفالت راه هاي اصلي استان و همچنين ۴۰ كيلومتر احداث، بهسازي و روكش راه هاي روستايي استان نيز آماده افتتاح است به همين منظور درصدد هستيم ۱۴۰ كيلومتر افتتاح راه‌هاي استان به همراه افتتاح محور نوجان به چالوس در يك روز و با حضور وزير و استاندار و ديگر مسئولان انجام شود. وي با اشاره به اينكه محور نوجان به چالوس محور پر ترافيكي خواهد بود، گفت: بايد مراحل ايمني سازي محور به طور ۱۰۰ درصد انجام شود چرا كه پس از افتتاح امكان ايمن سازي كمتر از زمان قبل از بهره برداري محور است.
عمليات احداث محور نوجان-چالوس
پيرنون در پايان يادآور شد: برخي از محورهاي فرعي را مي توان پس از بهره برداري ايمن سازي كرد ولي محور نوجان به آتشگاه محور مهمي است و به علت بار ترافيكي بالا امكان ايمن سازي پس از افتتاح وجود ندارد.، محور نوجان - آتشگاه در شمال و شمال غرب شهرستان كرج واقع شده و هدف از راه اندازي اين محور كاهش بار ترافيكي در شمال كرج به ويژه منطقه باغستان است تا شهروندان براي دسترسي به محور چالوس متحمل ساعت‌ها ترافيك نباشند. مسير در محور نوجان - آتشگاه - چالوس صعب العبور بود به همين علت ۵ ماه پس از كُلنگ زني اين پروژه يعني ارديبهشت ماه جاري عمليات خاكبرداري اين پروژه به پايان رسيد و با اتمام اين مرحله ۵۰ درصد پيشرفت فيزيكي را پشت سر گذاشت. مردادماه سال جاري عمليات آسفالت اين محور آغاز و پل ها و ديوارهاي ضامن و حايل احداث شد و قطعات فلزي پل بزرگ ورودي رودخانه كرج شامل تيرهاي اصلي، مهاربندها و نئوپرنهاي پل نيز به صورت مونتاژ در كارخانه ساخته شده و عمليات نصب انجام شد. به گفته مسئولان مربوطه با طي اين مراحل، پروژه ۷۰ درصد پيشرفت فيزيكي را پشت سر گذاشت. در اين محور ۶ دستگاه پل تعبيه شده است يك دستگاه پل با سازه فلزي بر روي رودخانه كرج و ۳ دستگاه آبروي «دالي» با دهانه هاي متفاوت و ۲ دستگاه آبروي لوله اي شش دستگاه پل اين محور را تشكيل مي‌دهند. در اين پروژه از ديوارهاي ضامن و حائل به طول ۳۰۰ متر استفاده شده است. بودجه راه اندازي اين پروژه معادل ۷ ميليارد تومان اعلام شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود