23 مهر 1394
شماره خبر: 151016

ایجاد فضای مناسب برای کتابخانه ها ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ایجاد فضای مناسب برای کتابخانه ها ضروری است


امام جمعه شهرستان فردیس با بیان اینکه ایجاد فضای مناسب برای کتابخانه ها ضروری است، گفت: ایجاد فضاهای مطلوب کتابخوانی، انگیزه جوانان را به مطالعه کتاب بیشتر می کند.
حجت الاسلام علی اکبر ایمانی در همایش اداره کل کتابخانه های استان البرزبه میزبانی شهرستان فردیس، افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا با افزایش سرانه مطالعه، بستری را فراهم کنیم تا میزان مطالعه در جامعه بیشتر شده و آگاهی مردم ارتقا یابد. ایمانی گفت: کتابخوانی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، لذا باید طوری برنامه ریزی کرد که احساس نیاز به کتاب و مطالعه در بین آحاد مردم زنده شود.
وی با تاکید بر اینکه اگر در کشور برای جوانان برنامه ریزی و تصمیم گیری نشود تهدیدی برای کشور خواهد بود، اظهار داشت: وضعیتی که در کشور به لحاظ تحریم ها و سوء مدیریت حاکم است، باعث شده قشر عظیمی از جوانان ما بیکار باشند و سرگرمی لازم برای آنها فراهم نشود که با مدیریت صحیح این تهدید می تواند به فرصت تبدیل شود. امام جمعه شهرستان فردیس گفت: در فضاهای شهری خانه ها دیگر ظرفیت برای مطالعه فرزندان ندارد و به کتابخانه ها مراجعه می کنند باید این فضاها با تعامل و در اختیار گذاشتن امکانات بهتر بستر مطالعه را فراهم کنند. ایمانی افزود: با تعامل و برخورد سازنده و تربیت نیروهای کیفی در کتابخانه ها این امکانات فراهم شود تا جوانان در کتابخانه ها به کار تحقیقاتی در عرصه های علمی بپردازند. معاون فرهنگی دانشگاه خوارزمی نیز در این نشست گفت: دانشگاه خوارزمی البرز حدود 14 هزار دانشجو و 60 انجمن علمی دارد که می تواند در این زمینه با اداره کل کتابخانه ها همکاری داشته باشد. فرماندار فردیس نیز گفت: آرامش و امنیت اجتماعی در ارتقاء آگاهی و مطالعه آحاد جامعه نهفته است. علی قنبرزمانی افزود: ما به عنوان متولیان امور مردم وظیفه داریم تا بسترهای این آگاهی را برای عموم مردم فراهم کنیم و کتابخانه های عمومی مهمترین مسئولیت در این زمینه را دارند. وی اظهار داشت: ما باید با مسایل و ادبیات روز جهان آشنا باشیم و مردم را با آن آشنا کنیم. مطالعه و خواندن متون مختلف ملل ما را با این مقوله آشنا خواهد کرد. زمانی گفت:باید دانش اموزان و دانشجویان ما بیشتر به کتابخانه تردد کنند و این تردد به یک عادت تبدیل شود. عادت به حضور در کتابخانه به دسترسی به منابع علمی و افزایش این آگاهی کمک خواهد کرد. رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس گفت: ارتباط تنگاتنگ میان آموزش وپرورش وکتابخانه های عمومی و اولیای دانش آموزان برقرار شود. زمانی افزود: نیم درصد کتابخانه های فردیس در این شهرستان هزینه شود از محل اعتبارات استانی و کشوری برای توسعه کتابخانه های فردیس تخصیص داده شود. رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس هم گفت: مهمترین مشکلی که در کتابخانه ها با آن گریبانگیر هستند کتابخانه ها در جامعه جایگاه اصلی ندارند. گلشن شیرمحمدی افزود: ما به عنوان متولی این امر بیشتر در سایه ارگانهای دولتی دست به دست هم بدهیم تا این اهداف محقق شود. وی بیان کرد:با توجه به جمعیت حدود 600 هزار نفری شهرستان فردیس و چهار واحد کتابخانه نهادی و شش کتابخانه مشارکتی مردان فردیس به مطالعه رغبت دارند. وی گفت: تعداد کتابخانه ها نسبت به جمعیت فردیس کم است شهرداریها و فرماندار مساعدت کنند تا کتابخانه های این شهرستان را افزایش بدهیم. شیرمحمدی افزود: در شهرستان فردیس کتابخوان داریم ولی کتابخانه نداریم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود