2 آذر 1394
شماره خبر: 153413

نقد و بررسی کتاب آسیب شناسی آموزش خلاقیت

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

نقد و بررسی کتاب آسیب شناسی آموزش خلاقیت


همکاران علاقه مند عضو انجمن کتاب خوانی استان البرز،در نشستی کتاب آسیب شناسی آموزش خلاقیت،تالیف عبد العظیم کریمی را مورد نقد و بررسی قرار دادند.
در این نشست که در کتاب خانه ی نوجوان مرکز مجتمع آفرینش های فرهنگی – هنری استان البرز تشکیل شد . علی رضا جلالی مدیر کل کانون استان البرز در سخنانی در ابتدای این نشست ضمن اشاره به اهمیت کتاب و کتاب خوانی گفت یک کتاب دار و یک مربی خوب در ابتدا باید بتواند ارتباط درستی با اعضا داشته باشد و هم چنین اشراف کامل به کتاب های کتاب خانه و آشنایی با کتاب های حوزه ی کاری از ضرورت های این حرفه است . وی هم چنین افزود : نباید به معرفی ،مطالعه و نقد و بررسی کتاب هایی که در انجمن معرفی می شوند اکتفا کنیم ،بلکه همکاران باید کتاب را در کانون جاری کنند و این اتفاق نمی افتد ،مگر این که پس از مطالعه ی کتاب ،مصداق های عینی آن که در کارها و فعالیت های کانون وجود دارد پیدا شود و نکات مثبت و منفی کتاب ها با نکات مثبت و منفی کار ما قیاس شوند و ببینیم در کجا ما بهتر عمل کرده ایم و در چه حوزه هایی نیاز است که اشتباهات احتمالی خود را جبران کرده و بهتر عمل کنیم .کتاب آسیب شناسی آموزش خلاقیت یا (چگونه خلاق پروری نکنیم !) تألیف عبد العظیم کریمی کتابی بود که پس از سخنان مدیر کل کانون البرز ،مورد نقد و بررسی قرار گرفت و برخی از همکاران ضمن اشاره به بخش هایی که برای خودشان مفید و جذاب بود نقد هایی را در خصوص کتاب مطرح کردند . استفاده از منابع قدیمی و واژگان سخت و نا مأنوس در تألیف کتاب ، تکرار نظریه ها در بخش های مختلف،آوردن نظرات نظریه پردازان بزرگ در حوزه ی خلاقیت و اشاره به آموزش مدادن خلاقیت و نقض آن در برخی موارد از جمله نکاتی بود که مورد نقد و بررسی قرار گرفت . لازم به توضیح است که برای جلسه ی آینده همکاران شرکت کننده باید مصداق های کار کانون و اشتراک یا تضاد آن با کتاب را پیدا کرده و در جلسه ی پایانی با حضور نویسنده کتاب ،نقد و بررسی نهایی را انجام دهند . گفتنی است علاوه بر مدیر کل ،معاون فرهنگی ،کارشناسان ،مسئولین و جمعی از مربیان در این نشست حضور داشتند که اغلب نقطه نظراتشان را در خصوص کتاب مذکور مطرح کردند

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود