29 آبان 1391
شماره خبر: 15346

ارتقای آموزش فنی و حرفه‌ای مددجویان زندان‌های البرز در اولویت قرار گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ارتقای آموزش فنی و حرفه‌ای مددجویان زندان‌های البرز در اولویت قرار گیرد

سپیدار آنلاین: مدیرکل زندان‌های استان البرز بر اولویت‌بخشی در ارتقای آموزش فنی و حرفه‌ای مددجویان زندان‌های استان تأکید کرد.
سیدابوالقاسم علوی اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای زندانیان و صدور گواهینامه حرفه‌ای در بازگشت سعادتمندانه آنها به جامعه موثر است. وی با تشریح اهمیت اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان و اهداف متعالی سازمانی زندان‌ها تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد حرفه‌آموزی و روی آوردن به شغل و کار مناسب نقش مهمی در پیشگیری از جرم داشته و در مراقبت بعد از خروج زندانیان موثر است. علوی با بیان اینکه مراقبت بعد از خروج زندانیان نمی‌تواند به عهده یک یا چند نهاد باشد، اظهار داشت: علل مسائل اجتماعی و جرائم فردی را نمی‌توان به یک یا چند عامل ختم کرد بنابراین به منظور شناسایی این آسیب‌ها و کاهش پیامدهای آن نیاز به انسجام ملی و تشریک مساعی تمامی نهادهای حمایتی و اجتماعی دارد. وی افزود: در حال حاضر ادارات فرهنگی و تربیتی، اشتغال و حرفه‌آموزی برای انطباق زندانیان به ارزش‌ها و باورهای اسلامی و تقویت مسائل عقیدتی و همچنین اشتغال و حرفه‌آموزی را به عهده دارند که جهت تأیید افزایش تعداد دوره‌ها، صدور گواهینامه، معرفی مربی و تجهیز کارگاه‌های آن نیاز به حمایت و همیاری جدی فنی و حرفه‌ای استان دارد. مدیرکل زندان‌های استان البرز در ادامه از شکل‌گیری بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی استان خبر داد و افزود: در حال حاضر کارخانجات زندان رجایی‌شهر،‌ ندامتگاه قزلحصار، ندامتگاه کرج و ندامتگاه فردیس زیر پوشش بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان استان البرز و مدیریت جمالی است که این کارخانجات از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند و می‌توان در جهت تخصیص فضاهای آموزشی برای دوره‌های حرفه‌آموزی از آنها بهره جست. رئیس هیئت اجرایی بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان استان البرز ارتقای سطح آموزش حرفه و فن زندانیان استان البرز را خواستار شد و افزود: در برنامه آموزش فنی و حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود اولویت با دو گروه ویژه و آسیب دیده نوجوانان بزهکار و زنان زندانی باشد و باید بر اساس شرایطی که دارا هستند دوره‌های خاصی برای آنها تعریف شود. مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز نیز با اعلام آمادگی اداره کل فنی و حرفه‌‌ای برای مشارکت و همکاری در ارتقای سطح اشتغال و حرفه آموزی زندانیان استان البرز گفت: زندانیان همچون سایر اقشار جامعه حق دارند از خدمات اجتماعی و حمایتی برخوردار شوند و به صرف زندانی بودن نباید از سایر حقوق اجتماعی محروم شده و آموزش فنی و حرفه‌ای به تمامی اقشار جامعه از وظایف مهم اداره کل فنی و حرفه‌ای ‌است. حسن عزیزی اظهار داشت: مسئولان و کارشناسان آموزش و فنی و حرفه‌ای استان البرز تمامی تلاش خود را برای ارتقای هر چه بیشتر کیفیت و کمیت آموزش مهارت در زندان‌ها به ویژه آموزش مهارت در کانون اصلاح و تربیت به کار خواهند بست.
هم‌اکنون مقرر شده است اداره کل فنی و حرفه‌ای امکانات آموزش فنی و حرفه‌ای را به زندان‌ها ارائه دهد. استفاده بهینه از امکانات زندان‌ها برای آموزش مهارت، اهمیت آموزش مهارت در کانون اصلاح و تربیت، هماهنگی برای آموزش سربازان زیر نظر یگان حفاظت در زندان‌ها و افزایش 16 حرفه مهارتی از جمله جوشکاری، تراشکاری، کابینت‌ساز چوبی، ریخته‌گری، تعمیرکاری موبایل و ... در دستور کار قرار گرفت.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود