18 آبان 1391
شماره خبر: 14659

زندانیان البرز مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

زندانیان البرز مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند

سپیدار آنلاین: مدیرکل زندان های استان البرز با بیان اینکه اولویت این اداره کل توانمندسازی زندانیان است، گفت: این افراد در زندان تحت آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای قرار می گیرند.
سید ابوالقاسم علوی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز در کرج با تاکید بر توانمدسازی زندانیان برای بازگشت آبرومندانه به جامعه گفت: بستر تولید آثار صنایع دستی و حرفه آموزی به منظور ارتقای سطح توانمندی های زندانیان فراهم شده که نتیجه آن بازگشت سعادتمندانه آنها به جامعه است. وی نهادینه کردن فرهنگ تولید صنایع دستی در بین زندانیان استان البرز با همکاری نهادهای ذیربط را خواستار شد و افزود: نگرش سازمان زندانها، قادرسازی و توانمندسازی زندانیانی است که معمولا از آسیبهای اجتماعی رنج می برند و بعد از خروج از زندان علاوه بر داشتن آسیب قبلی، برچسب زندانی بودن را نیز با خود دارند. وی ادامه داد: بنابراین به منظور انطباق مددجو با جامعه و عدم بازگشت وی به زندان باید برنامه های ویژه ای همچون حرفه آموزی و ارائه گواهینامه کار در دستور کار قرار گیرد که اجرای کامل این برنامه منوط به مشارکت تمامی نهادهای حمایتی و اجتماعی است. علوی افزود: یکی از علل مهم بروز جرم در بین زندانیان به دلیل عدم مهارت حرفه و فن است که در صورتی که بتوان با مشارکت و بسیج امکانات به این جامعه آسیب دیده مهارت های حرفه ای از جمله صنایع دستی آموزش داده شود به همان نسبت درصد زندانیان کاهش می یابد.
برگزاری 14 کلاس آموزش مهارتی برای زندانیان البرز
رئیس هیئت اجرایی بنیاد تعاون و حرفه آموزی استان البرز در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر 14 کلاس فنی و حرفه ای همچون: خراطی، کار و رایانه، نصاب تابلو برق، معرق، قلاب بافی، عروسک بافی، توربافی، منبت کاری، رنگ کاری چوب، کنده کاری چوب، پیرایشگری، منجوق بافی، با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان البرز در حال برگزاری است که بعد از پایان دوره گواهینامه بدون ذکر نام زندان به آنها اعطا می شود. علوی اظهار امیدواری کرد با تاسیس بنیاد تعاون و حرفه آموزی استان البرز و تعامل با میراث فرهنگی این کلاس ها به دو برابر افزایش یافته و بتوان مددجویان بیشتری تحت پوشش این طرح حمایتی قرار داد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود