30 آبان 1391
شماره خبر: 15383

تشدید برخورد با متخلفین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تشدید برخورد با متخلفین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان البرز

سپیدار آنلاین: معاون توسعه فناوری اطلاعات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز از آغاز بازرسی و نظارت بر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت مستمر و دوره ای با تشکیل اداره بازرسی بر فعالیت های این حوزه در استان البرز خبر داد.
مهدی یوسف زاده اظهار داشت: با آغاز فعالیت اداره بازرسی و نظارت بر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در این اداره کل بحث بازرسی های تخصصی و مستمر برای بهبود فعالیتها و سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات استان با جدیت بیشتری انجام می شود و با بازرسی ها انجام شده تاکنون به تعدادی از واحدها نیز اخطار داده شده است. وی در ادامه به تشریح اهداف اداره بازرسی و نظارت بر خدمات ارتباطات پرداخت و گفت: نظارت بر ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات و اعمال استانداردها، پاسخگویی به شکایات وارده و نظارت بر معاملات و مناقصات این حوزه از جمله این اهداف است. یوسف زاده افزود: همچنین نظارت بر اجرای تعهدات اپراتورهای دولتی و غیردولتی، ارزیابی عملکرد فعالیتهای بخش ارتباطی و فناوری اطلاعات استان بر اساس شاخص های اختصاصی، کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی های آشکار و پنهان در این حوزه، جلوگیری از فعالیت ارائه دهندگان خدمات ارتباطی غیر مجاز و متوقف نمون بهره برداری و توقیف تجهیزات غیر مجاز نیز از مهمترین اهداف و فعالیتهای این اداره خواهد بود.
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل فناوری ارتباطات البرز تصریح کرد: تا کنون برای کاهش تخلفات و نقض قوانین، بازرسی های مختلفی به صورت یک کمیته مشترک بازرسی با مشارکت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، پلیس فتا، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس اطلاعات و امنیت، سازمان صنعت معدن و تجارت و شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گرفته است. یوسف زاده تاکید کرد: انجام این بازرسی ها بازخورد مناسب داشته و شاهد کاهش چشمگیر تخلفات این حوزه در استان بوده ایم اما لازم است این نظارت و بازرسیها همچنان به صورت دوره ای و مستمر در استان ادامه پیدا کند. معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز گفت: ارائه سروی سها و خدمات با کیفیت مطلوب و ذکر شده در قرارداد SLA به مشترکان، رعایت حقوق مشتریان و جلوگیری از کم فروشی و گران فروشی به همراه جلوگیری از تخلف و استفاده از بسترها و تجهیزات غیر مجاز، اختلال در امنیت سرویس های ارتباطی و مخابراتی و حمایت از شرکتهای دارای مجوز و پروانه ارائه خدمات تاکنون از مهمترین اهداف این کمیته بوده است. وی با اشاره به خلا در این بخش از گذشته افزود: با خصوصی شدن بخش های دولتی در این حوزه همواره این خلا در استانها مشاهده می شد و سایر دستگاه های نظارتی نیز به دلیل ماهیت فعالیت و وظایفشان تخصص لازم در برخورد با بسیاری از تخلفات در این حوزه را نداشتند که با آغاز به کار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانها همکاری مناسبی بین بخشهای مختلف نظارتی در استان به همراه قابلیت های ویژه ایجاد شد. یوسف زاده با ابراز رضایت از عملکرد بسیاری از شرکتها و ارائه دهندگان سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات تصریح کرد: کم شدن تخلفات و برچیده شدن فعالیت های غیر مجاز و ارائه سروس با کیفیت مطلوب به رشد و شکوفایی فعالان این حوزه و تقویت بخش خصوصی کمک خواهد کرد و در این راستا تاکنون همکاری بسیار خوبی از سوی بخش خصوصی با بخشهای نظارتی این مجموعه انجام گرفته است. وی در پایان با اشاره به دریافت شکایات و گزارشات مردمی شامل تخلف، نقض قوانین و مشکلاتی نظیر اختلال در امنیت فضای تبادل اطلاعات از طریق درگاه Alborzict.ir و صندوق پستی ۸۶۶-۳۱۵۳۵ اشاره کرد و افزود: این اداره کل آماده دریافت شکایات، نظرات و پیشنهادات در حوزه های مختلف مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان البرز است.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود