23 آذر 1394
شماره خبر: 154528

بارش باران و برف در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بارش باران و برف در البرز


اداره کل هواشناسی استان البرز با توجه به ورود سامانه بارشی به استان، برای امروز و فردا بارش باران و برف وهمچنین اختلال تردد در محورهای کوهستانی را پیش بینی کرد.
منصور رحمانیان با اعلام آخرین وضعیت جوی استان، اظهار کرد: يک سامانه بارشی اواخر روز گذشته از مرزهای غربی وارد كشور شده است و امروز به‌تدریج استان البرز را تحت تأثیر قرار خواهد داد. وی در ادامه بیان کرد: پيامد ورود این سامانه بارشی افزايش ابر، بارش باران و برف، وزش باد، گاهی رعدوبرق، در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ و در پاره­ای نقاط مه غليظ خواهد بود. به گفته مدیرکل هواشناسی استان البرز اين سامانه بارشی تا فردا، سه‌شنبه در استان فعال خواهد بود. رحمانیان با تاکید بر اینکه بارش برف و باران، اختلال در تردد جاده‌های كوهستانی به سبب بارش برف و لغزندگی ناشی از بارش باران و كاهش ديد افقی به علت مه پيش‌بينی می‌شود، گفت: توصيه می‌شود شهروندان تمهيدات لازم برای حفظ ايمنی را به كار گیرند.
کیفیت هوا در هشتگرد و نظرآباد ناسالم اعلام شد
وی دمای هوای شهرستان کرج را نیمه‌ابری، در پاره‌ای مناطق همراه با غبار محلی و در بعدازظهر همراه با بارش برف و باران اعلام کرد و گفت: در برخی مناطق در کرج مه آلودگی پیش‌بینی می‌شود و فردا دای هوا در این شهرستان به منفی ۲ درجه می‌رسد. رحمانیان در ادامه وضعیت جوی شهرستان های استان را نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد در بعد از ظهر ابری همراه با بارش برف و باران و در پاره‌ای مناطق مه‌آلود اعلام کرد و گفت: دمای هوا در شهرستان‌های استان به منفی درجه می‌رسد و در این میان دمای هوا در شهرستان طالقان فردا به منفی ۶ درجه سانتی گراد خواهد رسید.
اعلام وضعیت جوی محور چالوس
به گفته مدیرکل هواشناسی استان البرز کیفیت هوای شهرستان هشتگرد و نظرآباد، امروز دوشنبه برای گروه‌های حساس ناسالم است. رحمانیان در پایان به وضعیت جوی محور چالوس هم اشاره کرد و گفت: وضعیت هوا در این محور نیمه‌ابری، گاهی همراه با وزش باد و در پاره‌ای نقاط مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود و در حال حاضر سرعت باد در این محور ۱۸ کیلومتر بر ساعت گزارش می‌شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود